Новата концепция на дизайна на автомобилите BMW означава по-голяма решетка на радиатора при най-високо разположените в гамата модели като 7-Series и X7, и съответно по-малка при останалите. Така наречените "ноздри" разделиха автомобилния свят на две, като според част от публикава това е нещо невероятно, но други го определят като "комично".
В интервю за Autocar главният дизайнер на BMW - Адриан ван Хойдонк, заяви, че всеки има право на собствено мнение по въпрос, но и призна, че оценките не са от най-ласкавите до момента. Според него, това се дължи на факта, че има клиенти и фенове, като вкусовите на тези две групи са коренни различни.
"Не съм психолог, но много добре зная, че BMW е марка, която има както клиенти, така и поклонници. Вторите са много добре запознати с историята на фирмения дизайн и са си изградили оценка за него през годините. Не смятам, че това е лошо, тъй като феновете са свързани с марката на емоционално ниво. Те са се влюбили в нещо, което сте направили, а вие сега го променяте. Компанията обаче трябва да се движи напред", обяснява Ван Хойдонк.
Според дизайнера, ако един автомобилен производител спре на едно място, той става лесна мишена за останалите. В момента конкуренцията на пазара е толкова силна, колкото никога не е била и всяко забавяне може да е фатално. Най-трудното в случая е да се променят успешни проекти.
"Искаме нашият дизайн да бъде по-лаковичен и по-опростен, за да може неговите специални елементи да изпъкват, тъй като всеки един от тях е с огромно значение за марката BMW", казва още един от най-известните дизайнери в света.
Снимка: BMW