IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Plug-in хибридите все още са по-важни от електромобилите

Очаква се през 2020 г. продажбите на този тип коли в Европа да скочи тройно

Plug-in хибридите все още са по-важни от електромобилите

Автомобилните производители в Европа са притеснени от липсата на сериозен интерес към електрическите превозни средства, които подготвят за пускане на пазара, за да могат да покрият новите стандартни за вредни емисии. Затова и единственият им начин да се справят с изискванията си остават хибридните модели със зареждане от електропреносната мрежа (plug-in или PHEV), пише в свой анализ Automotive News.

В момента именно PHEV-моделите са "магическото" превозно средство за големите компании. Добавянето на батерия и електромотор към автомобил с конвенционално задвижване, който потребителите добре познават, позволява намаляване на CO2 с между 50 и 80%. По начина, по които се изчисляват вредните емисии, това означава стойности от под 50 грама на километър. Така plug-in хибридите ще изиграят основна роля при достигане на среден показател от 95 г/км, който става задължителен за всички производители от 2020 г. И с тяхна помощ компаниите ще продължат да продават модели с по-високи емисии поне до 2023г., когато влизат в сила нови изисквания.

На всичкото отгоре, PHEV-моделите се класират за различни данъчни стимули и безвъзмездни средства за закупуването им в много държави от ЕС. Те също така отговарят на условията за влизане в зони в големите градове, където стандартните автомобили ще бъдат забранени заради високите си нива на СО2.
Има обаче и сериозни капани пред производителите, разчитащи на хибридни модели. Най-притеснителното е потенциалното противодействие от страна на екологичните групи, кметовете на градове и управляващите правителства, ако те решат, че PHEV не са чак толкова "зелени", колкото посочват цифрите.

"Доказателствата, които сме събрали, показват, че повечето хора не карат хибридите си само на електромотор, а използват двигателя с вътрешно горене при придвижване в градовете. А това прави тези автомобили по-лоши от колите от предишно поколение, които са с двигатели с вътрешно горене", категорична е Юлия Полисканова, която ръководи неправителствената организация Transport&Environment, базирана в Брюксел.

plug-in

Един пример - новите тестове по цикъл WLTP, които замениха остарелия NEDC, показват, че гамата PHEV-модели, лансирана от PSA Group, постига СО2 от 29 г/км. Това се отнася за модели със средни размери като седана Peugeot 508 и кросоувъра Opel/Vauxhall Grandland X. В същото време, компактното Peugeot 108, което тежи 2 пъти по-малко от хибридния SUV, постига 93 г/км 

"Не ни обвинявайте за тези цифри, защото не бяхи ние тези, които създадохме този цикъл. Той беше направен като следствие на предишния, но е доста по-опростен", заяви изпълнителният директор на PSA - Карлос Таварес, на автосалона във Франкфурт миналия месец. 

PHEV често се описва като технология, която трябва да накара потребителите да се чувстват удобно с идеята да зареждат колата си в контакта, преди да предприемат по-радикалната стъпка към пълното електричество. Нейното въвеждане беше предвидено като решение за увеличаване на броя на електрифицираните автомобили.

plug-in

Сега експертите прогнозират, че продажбите на PHEV ще се удвоят в Европа през следващата година до 590 000 бройки, което е по-голямо от целогодишната прогноза от 220 000 единици през 2019 г. Това би им осигурило пазарен дял от 3,1% и накратко би им помогнало да изпреварят изцяло електрическите превозни средства. Като цяло се очаква през 2025 г. продажбите на PHEV да надхвърлят 1 милион и така те ще заемат пазарен дяло от 5,2% дял.

Проблемът, с който сега трябва да се справят производителите на автомобили, е, че PHEV-моделите са прекалено скъпи и това ограничава сериозно продажбите им. Поставянето на батерия, електродвигател и силовата електроника към съществуващ автомобил с двигател с вътре горене добавя около 5000 евро, сочат изследвания на немски специалисти. 

Разходите са такива, че добавеният хибриден задвижващ механизъм с батерия, достатъчно голяма, за да намали CO2 под 50 г/км (така автомобилът ще отговаря на изискванията за стимули и данъчни облекчения в страните от ЕС) струва повече отколкото малък електромобил с батерия с капацитет 32 кВт/ч.

Снимки: Automotive News

 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    К. К. ( преди 5 години )
    Дивотии, дивотии, ДИИВОТИИ!!! СО2 не е отрова. Отрова са азотните оксиди, серните оксиди и твърдите частици. Плъгините, които се движат на ток в града не цапат, а на магистралата, на високи обороти, изгарянето е пълно и на бензиновите, и на дизеловите двигатели. Спрете вече с тоя СО2, затоплистите се отказаха от глобалното затопляне. Сега вече спекулират и плашат хората с "климатични промени". Но никой не знае какво означава това, какъв е тоя "Нероден Петко"!
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Ха ха ха ( преди 5 години )
    Стига да, на сериозно.....тва ДВГто нали умирал ва...))))
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    345678 ( преди 5 години )
    Интересно, интересно. Значи, потребителите се назландисват да купуват електрички, хибридите ги карат като обикновени бензинки, но иначе ни се проглушават ушите как електричките и хибридите са "зеленото" и неизбежно бъдеще на автомобилите. Аз лично не помня някоя административно наложена технология да е прокопсала, но предполагам чудеса се случват не само по Коледа. Е, надявам се, че всичките врякащи "екоактивисти" сте скучаещи милионери, тъй като явно колите ще стават доста по-скъпи.
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Странна логика другата година дяла ще се увеличи с 2% от 1 на 3 а след 5 години през 25та щял да се увеличи с още 2% и да достигне 5% и тая глупост накрая как хибридна с-*** струва повече от малък електромобил след като малко по-горе пише че тази с-*** струва около 5Кевро къде са малките електромобили за 5К