IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Вандали масово трошат електромобили в София

Става дума за организирана акция, твърдят от фирма за споделено пътуване

Неизвестни злосторници масово чупят и повреждат електромобили в София, оплака се компания за споделено пътуване чрез профилите си в социалните мрежи. Според управата на "Райд Шеър България", която предлага услугата Spark, става дума за организирана кампания с нарастващ "интензитет на атаките".


Spark катастрофа

Само за три дни над 15 автомобила на компанията са били повредени или умишлено ударени, твърдят от "Рейд Шеър". Снимка: ДИМИТЪР КЬОСЕМАРЛИЕВ за Инвестор.БГ

Дружеството, зад което стоят литовски и български капитали, стопанисва автопарк от около 230 електрически автомобила, които се предлагат за краткосрочен наем чрез мобилни приложения.

"Само за последните три дни 15 автомобила от услугата са обект на груби вандалски прояви, опити за кражби, изпочупени стъкла и дори умишлени катастрофи", твърди компанията. Мениджърите й признават, че вече са били обект на подобни посегателства преди година, но сега мащабът налагал да дадат публичност на проблема - "защото очевидно става въпрос за добре подготвено и организирано престъпление, в голям мащаб, който би могъл да доведе до невъзможност за по-нататъшно предоставяне на услугата за българските ни клиенти".

От компанията, която до известна степен се конкурира с таксиметровите оператори в София, напомнят, че оперират в няколко държави в Европа, но никъде другаде не са били свидетели на "такова арогантно посегателство" срещу активите си.

Вижте в галерията снимки на повредени електромобили, споделени от оператора на услугата:

 

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Искам Uber или Lift да ползвам,така както се прави в НОРМАЛНИТЕ държави. Споделям мнението,че споделените услуги в място като София са отврат. Предпочитам да ме закарат,да не се занимавам и да не ползвам нещо,чиято поддръжка е под всякаква критика.
  • #20
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 9 месеца )
    Така и трябва да бъде. Определено стресът е в пъти по-малко. Взимам колата само когато имам ходене на няколко различни места
  • #19
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До №16 ( преди 9 месеца )
    Смених работата / сега офиса е в центъра / и няма алтернатива освен СКГТ. Отнема ми 30 минути с градския транспорт нещо което с кола в час пик не мога да направя за под 45 минути. И това срещу смешните 30 лева на месец.
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    добрутро си беше за мен поне. колата е навик, от който хората се отказват трудно
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    до №16 добрутро, свате
  • #16
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    *** за башишите. Изкарах един месец без кола по технически причини и трябва да кажа, че градският транспорт е станал съвсем приличен. Оттогава поне веднъж-два пъти в седмицата ходя на работа с метро и автобус. По-бавно е, но пък спокойствие и може книжка да си почетеш, вместо да се псуваш с разни *** по задръстванията
  • #15
    18 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 9 месеца )
    Бих минал целия град пеша в дъжд или 40 градуса жеда, но няма да дам и стотинка на скапан софийски бакшиш! Да пукнат до един, дано!
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Транс ( преди 9 месеца )
    Това е работа на злобен тронсджендър (който е бил засечен от кифла в спарк) , докато си кара тротинетката.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ффбн ( преди 9 месеца )
    Такси услугата у нас е на много ниско ниво - коли (99%), шофьори, всичко. иначе ясно че това не е работа на бай Пешо таксиста а на фирми с по няколко хиляди коли.
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    за какво ти е денонощен транспорт бе. Лягай си и спи.