Днес в американската автомобилна култура не е прието да се припомнят трудните времена, когато "голямата тройка" от Детройт бързо губеше позиции на пазара, а купувачите започнаха да се взират в моделите от Европа и Япония. През 60-те в САЩ всичко беше перфектно и безоблачно: 7-литрови двигатели, дълги предни капаци, евтин бензин, младите Rolling Stones, духът на свободата и младостта. Именно тогава се родиха много модели, чиито имена впоследствие станаха легендарни. Това беше ерата на Muscle cars - мощни и бързи, но в същото време евтини и лесни за поддръжка автомобили. Никой не знаеше, че след няколко години новите екологични стандарти ще задушат гигантските V8, а кризата с горивата ще увеличи цените на бензина и ще намали продажбите на любимите на всички модели. Разбира се, производителите предприеха ответни мерки: някои бързо спряха производството на моделите, които бяха загубили популярност, други се опитаха да се адаптират към настоящите пазарни условия, като разработиха нови - с по-ниска мощност, но много по-икономични машини. Какво се случи с най-ярките имена от златната ера на шейсетте години, може да видите в галерията.
В началото на 1973 г. името на GTO отново получи пакет опции: първо на вечно запомнящия се LeMans, а след това на компактния Pontiac Ventura. За щастие, General Motors реши да спре това и през 80-те години да не "украсява" с надписа GTO багажниците на прекроените "японци" със задвижване на предните колела. Феновете на марката определено не биха оценили такова нещо.