Днес в американската автомобилна култура не е прието да се припомнят трудните времена, когато "голямата тройка" от Детройт бързо губеше позиции на пазара, а купувачите започнаха да се взират в моделите от Европа и Япония. През 60-те в САЩ всичко беше перфектно и безоблачно: 7-литрови двигатели, дълги предни капаци, евтин бензин, младите Rolling Stones, духът на свободата и младостта. Именно тогава се родиха много модели, чиито имена впоследствие станаха легендарни. Това беше ерата на Muscle cars - мощни и бързи, но в същото време евтини и лесни за поддръжка автомобили. Никой не знаеше, че след няколко години новите екологични стандарти ще задушат гигантските V8, а кризата с горивата ще увеличи цените на бензина и ще намали продажбите на любимите на всички модели. Разбира се, производителите предприеха ответни мерки: някои бързо спряха производството на моделите, които бяха загубили популярност, други се опитаха да се адаптират към настоящите пазарни условия, като разработиха нови - с по-ниска мощност, но много по-икономични машини. Какво се случи с най-ярките имена от златната ера на шейсетте години, може да видите в галерията.
Освен легендарния Camaro (той, за разлика от колегата си от Ford, оцеля през 70-те в една каросерия), в гамата на Chevrolet имаше и друг важен модел - Nova. От началото на 60-те не скъпият семеен автомобил се произвеждаше под формата на седан, комби и купе. Въпреки това, модата по масълкарите принуди компанията да промени парадигмата: до края на десетилетието името Nova бе утвърдено като купе и придоби изключителна популярност в драг състезанията. Днес третото поколение на Nova се смята за култово по уважителна причина - в малкия автомобил се монтираше V8 двигател с обем чак до 6,6 литра! В средата на 70-те обаче поредното поколение на модела се върна към първоначалния си образ на спокоен семеен автомобил и през 1979 г. напусна пазара.