Днес в американската автомобилна култура не е прието да се припомнят трудните времена, когато "голямата тройка" от Детройт бързо губеше позиции на пазара, а купувачите започнаха да се взират в моделите от Европа и Япония. През 60-те в САЩ всичко беше перфектно и безоблачно: 7-литрови двигатели, дълги предни капаци, евтин бензин, младите Rolling Stones, духът на свободата и младостта. Именно тогава се родиха много модели, чиито имена впоследствие станаха легендарни. Това беше ерата на Muscle cars - мощни и бързи, но в същото време евтини и лесни за поддръжка автомобили. Никой не знаеше, че след няколко години новите екологични стандарти ще задушат гигантските V8, а кризата с горивата ще увеличи цените на бензина и ще намали продажбите на любимите на всички модели. Разбира се, производителите предприеха ответни мерки: някои бързо спряха производството на моделите, които бяха загубили популярност, други се опитаха да се адаптират към настоящите пазарни условия, като разработиха нови - с по-ниска мощност, но много по-икономични машини. Какво се случи с най-ярките имена от златната ера на шейсетте години, може да видите в галерията.
Първият Charger дебютира през 1966 г. и до края на десетилетието се превърна в истински фаворит на американците. Независимо от това, до средата на 70-те години гигантските 7,2-литрови двигатели се оказаха никому ненужни, моторната гама рязко бе намалена, а тежкият Charger с дължина пет и половина метра, изведнъж започна да се позиционира като "персонално премиум купе". До 1978 г. продажбите паднаха невероятно: след като реализира по-малко от 3000 бройки, компанията спря производството на модела.