IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Guanci SJJ-1 - американски автомобил с европейски облик

Заради General Motors от симпатичното спортно купе са направени само три бройки през 1982 г.

Guanci SJJ-1 - американски автомобил с европейски облик

На 11 август 1978 г. американецът Джон Дж. Гуанчи-младши основава автомобилната компания Guanci. Нейното седалище е в Уудсток, щата Илинойс. Година по-късно под търговската марка Guanci започва производството на спортното купе Guanci SJJ-1.

Въпреки че е американец, Гуанчи обича да кара европейски спортни автомобили като Lotus Elite. Харесва тяхната управляемост, но е недоволен от лошото им качество на изработка. Ето защо решава да разработи удобна и надеждна спортна кола с американски технологии. За направата на модела той привлича инженера Джон ДеЛореан, същият, който създава легендарния DeLorean DMC-12.

Guanci SJJ-1

Разработката на спортните автомобили Guanci започва през 1978 г. Екипът, който работи по SJJ-1, включва Боб Маки, Майк Уилямс, Стив Норкрос и Дик Клебер. Първата стъпка е да се направи твърда заварена рама от тръби. Задвижването и елементите на ходовата част са закупени от General Motors.

Двигателят е монтиран напречно пред задния мост. Първият прототип е оборудван с 5,7-литров 8-цилиндров двигател от General Motors, чиято мощност е 220 к.с. Вторият получава 6-цилиндров турбодвигател от Buick, който има работен обем от 2.8 л и развива 189 к.с. Третият прототип се задвижваше от 8-цилиндров двигател от Oldsmobile Aurora. И в трите автомобила се използва тристепенна автоматична скоростна кутия на General Motors.

Guanci SJJ-1

Тялото е проектирано от Гуанчи и Уилямс. Изработено е от подсилена с фибростъкло пластмаса. Визуално автомобилът прилича на европейския модел Maserati Merak, създаден от Джорджето Джуджаро. Фаровете се спускат и вдигат хидравлично. Подобно на Мерак, при първия прототип линията на покрива продължава назад с открити опори. При другите два обаче задните странични панели са остъклени. Зад вратите се виждат малки въздухозаборници за охлаждане на двигателя.

Guanci SJJ-1

Първите два прототипа са представени на автомобилното изложение в Чикаго през 1979 г. Джон Гуанчи казва в интервю за списание Motor Trend през 1981 г., че е инвестирал 600 000 долара в развитието на автомобила и смята да произвежда около 50 бройки на месец. Началото на масовото производство се планира за 1982 г., а обявената цена на SJJ-1 е 63 000 долара.

Серийното производство на модела обаче не му е съдено за стартира. Причина за това е нежеланието на General Motors да доставя двигатели с отстъпка. До 1982 г. са направени само три бройки на SJJ-1, като всички те са запазени и до днес. Първият прототип, оборудван с 5,7-литров 8-цилиндров двигател, сега се намира в Холандия, а другите два принадлежат на самия Джон Гуанчи.

Още снимки - в галерията по-горе

0 от 500