Германският производители Mercedes-Benz и Audi от извество време се насочиха към производството и предлагането на "меки хибриди" MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) със стартер-генертор, работещ с 48-волтова система. Сега по този път поема и техният голям конкурент BMW.
Този тип силови агрегати включва стартер-генератор, свързан с ремък за колянови вал, както и неголям литиево-йонен акумулатор. Допълнителното тегло не позволява придвижване само на електричество, но малкият електромотор подпомага двигателя с вътрешно горене при ускорение, а освен това по-бързо активира "старт-стоп" система, когато се наложи.
При спиране агрегатът се превръща в генератор, който събира енергия в акумулатора. И тъй като подобна хибридна система е със сравнително компактни размери, с нея може да бъде оборудват всеки масов модел. В същото време основният акумулатор на автомобила работи на 12 волта, за да захранва електрическите системи.
При BMW технологията ще дебютира при модела BMW 520d, който разчита на 2,0-литров дизел с мощност 190 к.с. Хибридната система ще се прилага както на седана, така и на комбито, без да има значение дали автомобилът е със задно предаване или със задвижване на четирите колела. От компанията изчисляват, че нейното използване ще намали разхода на гориво с 0,3 л/100 км
Снимки: BMW