Топ-версията на новото поколение на Mercedes-Benz A-Class - A45, е оборудвана с най-мощния 4-цилиндров двигател, поставян на сериен автомобил. Той се предлага в два варианта, като максималната му мощност е 421 к.с. Заради тези впечатляващи показатели спортното подразделение AMG има сериозни планове за мотора.
Обикновено, производителите поставят най-новите си технологии на флагманските си модели, след което те са се използват и за масовите автомобили на съответните компании. Има обаче и обратни случаи, като този с 2,0-литровия мотор с 4 цилиндъра Mercedes-AMG M139. Той дебютира при хечбека A45, но ще бъде поставян и на модели от по-висок клас.
Пред журналисти шефът на спортно подразделение Тобиас Мьоерс разкри, че моторът е бил разработен не само за модели с предно предаване, но и такива със задно. В момента компанията насочва всичките си усилия към електрификация на моделната си гама, като двигателят M139 ще може да участва и в нея, тъй като лесно може да се комбинира с електомотор.
От думите на Мьоерс става ясно, че моторът ще може спокойно да замени редови 6-цилиндрови двигатели за моделите с индекс "43" и "53". Шефът на AMG уточни, че бъдещите "63" ще запазят мощността си от около 600 к.с., дори при използването на хибридна система.
Снимка: AMG