Южнокорейската Hyundai Motor Group разработи нов тип въздушна възглавница. Еърбегът се отваря между водача и пътника до него, а целта му е да предотврати евентуални наранявания на главата.
Централната странична въздушна възглавница е монтирана от дясната страна на шофьорската седалка и работи както обикновено - при удар. За производството й се използва нова патентована технология, която позволява да се запази достатъчно ниво на здравина, като същевременно намалява размера и теглото. Новият еърбег е с 500 грама по-лек и много по-компактен от предложенията на конкурентите, което дава на дизайнерите повече свобода при проектиране формата на седалките.
Монтирането на такива възглавници ще помогне на Hyundai да покаже добър резултат в новата серия тестове на Euro NCAP, част от които от 2020 г. ще бъде оценка безопасността на автомобила при страничен удар. С тяхна помощ може да се постигне 80% по-малка вероятност от травми на главата - според статистиката процентът на вторичните наранявания, причинени от удар между водача и пътника до него, е 45% (по данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители).
Снимки: Hyundai