Британският производител McLaren обяви старт на сервизна акция, която ще засегне хиперколата Senna. Проблемът е в кабелите на електрическата система на автомобила, като той може да доведе до различни повреди - от излизане от строя на катализаторите заради неизгоряло гориво до запалване и изгаряне на двигателя.
Причината е неправилно монтиране на кабелите в отсека на мотора. Те влизат в контакт с панела за защита от прегряване, което нарушава изолацията им. Така се стига до прекъсване, което води и до изключване на двигателя. Проблемът е открит още на 1 август при преглед на един от вече продадените автомобили.
Компанията покани всички собственици на McLaren Senna в сервизите си, като обяви, че отстраняването на проблема ще отнеме не повече от 2 часа. Ремонтът ще бъде за сметка на производителя.
Едновременно с това от McLaren обявиха, че спират производството на друга своя хиперкола - P1 (на до.ната снимка). От нея са направени 375 бройки, като които са с хибридно задвижване. Проблемът е, че този тип агрегати прави автомобила прекалено тежък и това влошава неговите динамични характеристики. От компанията са категорични, че ще продължат да произвеждат електрифицирани модели, едва след като бъде създаден подходящи силови агрегати за тях.
Впрочем, това съвсем не означава пълен отказ от този тип задвижване. В момента инженерите на британския производител работят над изцяло електрически модел, който едновременно ще бъде много бърз и много лек, съобщава изданието Motoring като се позовава на маркетинг-директора на компанията Джейми Корсторфайн.
"Ще предложим електрически модел, едва когато се убедим, че той ще е най-добрият на пазара в този клас. Това може да стане не по-рано от 2024 г. Нашите конструктори обръщат особено внимание на намаляване на теглото на автомобила, тъй като то е един от основните фактори. Няма обаче закъде да бързаме, по-добре е да изчакаме тази технология да бъде доведено до съвършенство", обясни топ-мениджърът.
Снимки: McLaren