fallback

Първото електрическо Porsche - 761 к.с. и 450 км пробег

Германците очакват Taycan да стане най-успешният модел на марката

Компанията Porsche официално представи на три различни места в света - Канада, Германия и Китай, първия си електрически модел. Това е хечбекът Taycan, който може да стане най-популярния автомобил на марката, ако през първата си година на пазара събере повече поръчки от легендарния 911.

В основата на Taycan е архитектурата PPE (Premium Platform Electric), предназначена за работа с електрически силови агрегати. Засега са представени само двете най-мощни модификации - Turbo и Turbo S. Първата разчита на силов агрегат с 680 к.с., а втората - на 761 к.с., като при нея въртящият момент е 1050 Нм. 

В задвижващата система и на двете модификации влиза двустепенен редуктор, монтиран на задната ос. Двигателите се захранват от литиево-йонни батерии с капацитет 93,4 кВт/ч. Базовата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и измитанава 450 км с едно зареждане, докато при Turbo S тези показатели са 2,8 секунди и 412 км. Максималната скорост е еднаква  260 км/ч.

Porsche Taycan е първият сериен автомобил, оборудван с електрическа система с напрежение 800 волта. Батерията може да се зареди от терминал с променлив ток с мощност 11 кВт, а също и от постоянен ток до 270 кВт. Пет минути зареждане осигуряват 100 км пробег, а до 80% батерията се пълни за 22,5 минути.

Машината е оборудвана със специална система Porsche 4D Chassis Control, при която данните от датчиците на пневматичното окачване с 3 камери и от системата за контрол на векторната тяга се обработват и анализират в реално време. Има общо 5 режима на движение - Range (икономичен), Normal, Sport, Sport Plus и Individual.

В салона на Taycan са поставени 5 екрана. Най-големият е 16,8-инчов за виртуалния приборен панел, на който се появяват данни да използваната мощност. Екранът на мултимедия е 10,9-инчов, а има и още един - 8,4-инчов, който е монтиран в централната консола. Като опция се предлагат два допълнителни дисплея за пътниците на задния ред седалки.

В списъка с допълнително оборудване влизат умен гласов помощник, който се активира с фразата "Hey, Porsche". Клиентът може да си поръча също завиваща задна ос, адаптивно окачване, активна аеродинамика и въглеродно-керамични спирачки. До 90% от спирането ще става с електромоторите, които ще рекуперират до 265 киловата ененергия. Хидравличната спирачна система ще се задейства само в краен случай.

Засега няма официални данни за цените на Taycan, но според медиите в Холандия, където вече има доста поръчки за електромобила, те ще започват от 157 100 евро за версията Turbo и от 191 000 евро за Turbo S.

Още снимки - вижте в галерията.

Снимки: Porsche

fallback
  • #13
    lexmanila ( преди 5 години )
    До #9 Porsche Automobil Holding SE е собственик на Volkswagen Group която съответно е собственик на Volkswagen(VW).50,76% от Volkswagen AG е реално собственост на Porsche SE в замяна на управлението на Volkswagen AG, заемащо управленски позиции на Porsche SE.Голям процент от моделите/брандовете от семейството на VW са по дизайн на Porsche Design.
  • #12
    Краската ( преди 5 години )
    Турбо ще има, качваш жена ти вътре, пърдите по два пъти и вдигате от 680к. на 761к.И ако не се издушите, излитате
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти конкретно си преведи един модел, на който му смениха името на Монтеро.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами и ние да попитаме защо една кола в превод означава "Благородни оризища" ? Нива ли има в тази кола ? Ориз ли има в тази кола ?
  • #9
    .. ( преди 5 години )
    Както всички знаем Порше е собственост не на кого да е, а на на ВАГ.Те са способни да изкарат и гъст черен дим от електрическа кола (за справка хибрида им с дизел). Вие се хващате за едно Турбо... И турбо ще има и Ес ще има и каквото още решат ще има, само смисъл няма да има :)При ВАГ всичко може.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    минуси......... добре, ще попитам така, защо електиреческа кола носи в названието думата ТУРБО?
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    И аз не разбрах, това хибрид ли е? Как така турбо... Пък и Ес!
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз сега не разбрах, Турбо има ли?
  • #5
    abv ( преди 5 години )
    Ами Поршето е скъпа кола. Освен това пътното поведение със сигурност са го направили като на истинско Порше, така че който може да си го позволи ще си го купи
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Най-големи предимства са 2те скорости с които до 200 е по-бързо от Модел S и че може да връща до 265КВТ което мисля е рекорд но минусите са че Турбо струва 50% повече от Model S пърформанс и Теслата има 40-50% повече пробег
fallback
Последни