Компанията Porsche официално представи на три различни места в света - Канада, Германия и Китай, първия си електрически модел. Това е хечбекът Taycan, който може да стане най-популярния автомобил на марката, ако през първата си година на пазара събере повече поръчки от легендарния 911.
В основата на Taycan е архитектурата PPE (Premium Platform Electric), предназначена за работа с електрически силови агрегати. Засега са представени само двете най-мощни модификации - Turbo и Turbo S. Първата разчита на силов агрегат с 680 к.с., а втората - на 761 к.с., като при нея въртящият момент е 1050 Нм.
В задвижващата система и на двете модификации влиза двустепенен редуктор, монтиран на задната ос. Двигателите се захранват от литиево-йонни батерии с капацитет 93,4 кВт/ч. Базовата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и измитанава 450 км с едно зареждане, докато при Turbo S тези показатели са 2,8 секунди и 412 км. Максималната скорост е еднаква 260 км/ч.
Porsche Taycan е първият сериен автомобил, оборудван с електрическа система с напрежение 800 волта. Батерията може да се зареди от терминал с променлив ток с мощност 11 кВт, а също и от постоянен ток до 270 кВт. Пет минути зареждане осигуряват 100 км пробег, а до 80% батерията се пълни за 22,5 минути.
Машината е оборудвана със специална система Porsche 4D Chassis Control, при която данните от датчиците на пневматичното окачване с 3 камери и от системата за контрол на векторната тяга се обработват и анализират в реално време. Има общо 5 режима на движение - Range (икономичен), Normal, Sport, Sport Plus и Individual.
В салона на Taycan са поставени 5 екрана. Най-големият е 16,8-инчов за виртуалния приборен панел, на който се появяват данни да използваната мощност. Екранът на мултимедия е 10,9-инчов, а има и още един - 8,4-инчов, който е монтиран в централната консола. Като опция се предлагат два допълнителни дисплея за пътниците на задния ред седалки.
В списъка с допълнително оборудване влизат умен гласов помощник, който се активира с фразата "Hey, Porsche". Клиентът може да си поръча също завиваща задна ос, адаптивно окачване, активна аеродинамика и въглеродно-керамични спирачки. До 90% от спирането ще става с електромоторите, които ще рекуперират до 265 киловата ененергия. Хидравличната спирачна система ще се задейства само в краен случай.
Засега няма официални данни за цените на Taycan, но според медиите в Холандия, където вече има доста поръчки за електромобила, те ще започват от 157 100 евро за версията Turbo и от 191 000 евро за Turbo S.
Още снимки - вижте в галерията.
Снимки: Porsche