Задвижването на четирите колела позволява на автомобила да увеличи максимално сцеплението с пътя, като използва едновременно и двата моста. Като пример как това помага на даден модел е видеото, в което Mercedes-AMG GT S се състезава на четвърт миля срещу Porsche 911 Carrera 4 GTS.
Под капака на Mercedes-AMG GT S е монтиран 4.0-литров V8 с турбо, който развива мощност от 515 к.с. и 670 Нм въртящ момент. 7-степенната скоростна кутия с два съединителя предава мощността изключително на задните колела.
Porsche 911 Carrera 4 GTS спада към поколението 991, тъй като за 992 все още няма GTS пакет. Неговият 3,0-литров двигател с две турбини осигурява 444 к.с. и въртящ момент от 550 Нм. Моделът също има 7-степенна скоростна кутия с два съединителя, но мощността се предава на всички 4 колела.
За тези два модела компаниите подготвят наследниците им. Шпионски снимки вече дават представа за новото 911 GTS, но подробности за двигателите още не са налични. Очаква се мощността на модела обаче да бъде по-висока от тази на Carrera S с нейните 443 к.с.
Все още няма изображения на следващото поколение AMG GT, но компанията вече потвърди намерението си да инсталира система за задвижване на всички колела. Освен това бе заявено, че всички модели на Mercedes-Benz ще станат електрифицирани след 2021 г.