Ново изследване на американския индекс за удовлетвореност на клиентите (ACSI) показва, че съвременните потребители са все по-малко доволни от своите автомобили. Според експертите, нивото на удовлетвореност е снизено с 3,7% в сравнение с миналата година - до 79 точки по 100-баловата система.
Този спад засяга 21 от общо 27 производители, чиято продукция е участвала в изследването. Повечето собственици на автомобили все по-често се оплакват от влошаване на качеството и от повишаване на стойността на самите коли и на обслужването им.
На първо място в класация са автомобилите на Lexus, който събира 84 т. и изпреварва само с една Mercedes. Битката за третата позиция в класацията е най-оспорвана, като там са се настанили 7 марки с еднакъв брой точки - по 82. Това са Audi, BMW, Honda, Infiniti, Lincoln, Subaru и Volvo.
В най-лоша позиция се оказва Fiat Chrysler Automobiles, който притежава 2 марки на дъното на класацията. Dodge получава 74 т., а Chrysler 71. Най-голям скок напред записва Infiniti, която сега е с 82 т., а през миналата година е имала 78. Mercedes (+1) и Chevrolet (+1) също вървят нагоре, докато по 6 т. губят Nissan и Volkswagen, а Jeep е назад с 5%.
Според експертите, спадът на удовлетвореността на клиентите се дължи най-вече на повишаването на цените. През тази година средната стойност на продадени нови коли в САЩ достига рекордните 37 000 долара. Освен това, купувачите имат претенции към технологии в техните коли и към разхода на гориво. Последното е напълно закономерно, защото на местния пазар отново най-много се търсят SUV-моделите и пикапите.
Снимки: Autoweek