fallback

Отмъщението на самурая: тестваме новата Mazda 3

Четвъртата генерация превъзхожда третата във всяко отношение - включително, за жалост, и в цената

Компактните хечбек модели са най-търсените автомобили в Европа от години. Но това не значи, че при тях има особена пазарна интрига. Едно име доминира в класа, а всички останали просто се мъчат да отмъкнат парченце от неговата баница.

MAZDA ГО ПРАВИ с умерен успех със своята "тройка": първите й три поколения се продадоха в шест милионен тираж, но само един милион от тези сделки се пада на Стария континент. Въпросът е дали четвъртото поколение може да промени това.

Още при премиерата миналата зима ви казахме, че японците този път са подходили доста смело. Дизайнът на новата Mazda 3 е може би най-отличаващият се в сегмента. А в добавка към него вървят и няколко доста новаторски технологии.

АВТОМОБИЛЪТ ИЗГЛЕЖДА едновременно по-елегентен, по-мускулест и по-динамичен, но в същото време е и ясно разпознаваем. Дори емблемата да отсъства, няма как да го объркате. Минус е само подчертано лошата видимост назад.

В салона промяната също е голяма. Приборите са ориентирани към шофьора и доста интуитивни. Одобряваме големия и прегледен head-up дисплей, който на всичкото отгоре е част от серийното оборудване. Материалите в интериора са доста по-качествени отпреди, с доста пиано лак и алуминиеви детайли.

ХАРЕСАХМЕ СЪЩО СЕДАЛКИТЕ, които са удобни и осигуряват добра странична опора. Задната седалка може да побере трима, без да им причини пристъпи на клаустрофобия. Багажникът е по-скоро под средното за класа със своите 358 литра, но при смъкнати облегалки скача до над 1000 и ще ви позволи да си откарате сами новата готварска печка.

Тествахме новия "мек" хибрид, в който двулитровият бензинов мотор се съчетава със стартер-генератор с мощност 6 киловата. Идеята отчасти е той да компенсира липсата на турбо, макар че над 10-те секунди от 0 до 100 км/ч сто не са кой знае какво постижение. Но главната цел на хибридната система е да смъква разхода. Японците обещават около 6 литра на 100 км. Ние постигнахме 9 на сто, но най-вече в извънградски цикъл, а най-големите ползи от тази система са именно в града.

ВСЕ ПАК ПОДОЗИРАМЕ, че повечето европейци ще се насочат към далеч по-пестелевия 1.8 дизел с мощност 115 коня. Поне до пазарния дебют на революционния нов Skyactive X - бензинов мотор, действащ на принципа на дизелите.

Извън това новата "тройка", също като предишната, стои много добре на пътя. Усеща се и ефектът от новата система за подпомагане на следването на зададената от волана траектория. Окачването е пипнато с цел малко повече комфорт.

КАКТО ВСЕКИ НОВ АВТОМОБИЛ, Mazda 3 също е натъпкана с огромен брой електронни асистенти. Новост е специална функция, която следи очите на шофьора. Тя "вижда" кога той мига и може да засече настъпването на умора. Тогава се активира звуков сигнал, за да се разсъните.

Като цяло, новата Mazda 3 прави сериозна крачка напред във всяко едно отношение. И дава заявка за по-сериозно присъствие в този клас - стига да не се влияем прекалено от цената й. Тя стартира от 41 000 лева, но високите нива спокойно прехвърлят границата на 50-те хилядарки. Което поне засега ни подсказва, че пазарният лидер Golf може да спи спокойно.

 

Mazda 3 2.0i Hybrid

1998 куб. см работен обем

122 к.с. максимална мощност

210 Нм максимален въртящ момент

10.4 секунди 0-100 км/ч

Още снимки на новата Mazda 3 можете да видите в галерията:

fallback
  • #29
    пропов ( преди 4 години )
    9 на сто пак е добре. Нали се сещате какво юркане е било. То това е тест, не разходка.
  • #28
    сепуко харакири ( преди 5 години )
    Вчера глеедах един тест на тая мазда 3. с уж новия мотор дето бачка като дизел , а е бензинов.От 0 до 100 за 12 сек, спирачен път с два метра повече от шкодата,и разход 8 на сто.Голяма новост, страшна резачка, пакистански дизайн, в маалата са луднали по кармазъ боята.
  • #27
    112 ( преди 5 години )
    А да се сравнява дизайна на пенсионерския голф с тази красота е просто абсурдно.
  • #26
    112 ( преди 5 години )
    Тоя смешен Голф е като недоразвит в сравнение с надеждната Мазда. Постпянно проблеми с двигателите, сервизни акции, и да не говорим за дизел гейт и то на квадрат. След като се оказа че и ремонтите им са фалшиви. Пълен смях и подигравка са тия немци.
  • #25
    Васо ( преди 5 години )
    Ако фауве е джони, Мазда е шльокавица, всъщност всяко сравнение е излишноНяма как да съпоставим недоубитите от атомната бомба жълтури със световния нр. 1
  • #24
    Голфу е най-продаван ( преди 5 години )
    И Джони Уокър е най-продаваното уиски, а далеч не е най-хубавото. Дори в ценовия си диапазон почти всичко друго е по-хубаво. Пие се главно от хора дето грам не разбират от уиски, но искат да газареят пред другите. Купуват го щото било най-продаваното .) А в бутилката скука, микс от голям брой евтини и гадни уискита, *** за цената било ок...точно като голф.
  • #23
    сепуко харакири ( преди 5 години )
    Мазда-това е лоша дума, неприлична, направо псувня.А за тези капацитети, дето сравняват тоя ръждилник с голф, да погледнат цифрите с продажбите.Или да отидат на специализиран лекар.
  • #22
    Road_runner ( преди 5 години )
    Бъркаш, взел съм я от стар моторс 2010 година е. моторът е MZR- DISI- директно впръскване със старт-стоп система. 111 KW е моторътНо е правена в Япония. следващите вече са в Мексико
  • #21
    До: #21 ( преди 5 години )
    Това не е Европейска Мазда, правена в Япония, караш версията за Щатите. Много неща не са същите, взел си я на хубава цена, дано нямаш ядове с частите.
  • #20
    Roadrunner ( преди 5 години )
    Карам 2.0 151 коня мазда от по-предишното поколение, ми 9 /100 среден може да даде, ако я карам 150-160 за някакво време, но на слизане от магистрата до Бургас ми пада на 8.5 в най-лошия случай.Ако я карам 130-140 разходът е 7.5 - 8
fallback
Последни