fallback

Отмъщението на самурая: тестваме новата Mazda 3

Четвъртата генерация превъзхожда третата във всяко отношение - включително, за жалост, и в цената

Компактните хечбек модели са най-търсените автомобили в Европа от години. Но това не значи, че при тях има особена пазарна интрига. Едно име доминира в класа, а всички останали просто се мъчат да отмъкнат парченце от неговата баница.

MAZDA ГО ПРАВИ с умерен успех със своята "тройка": първите й три поколения се продадоха в шест милионен тираж, но само един милион от тези сделки се пада на Стария континент. Въпросът е дали четвъртото поколение може да промени това.

Още при премиерата миналата зима ви казахме, че японците този път са подходили доста смело. Дизайнът на новата Mazda 3 е може би най-отличаващият се в сегмента. А в добавка към него вървят и няколко доста новаторски технологии.

АВТОМОБИЛЪТ ИЗГЛЕЖДА едновременно по-елегентен, по-мускулест и по-динамичен, но в същото време е и ясно разпознаваем. Дори емблемата да отсъства, няма как да го объркате. Минус е само подчертано лошата видимост назад.

В салона промяната също е голяма. Приборите са ориентирани към шофьора и доста интуитивни. Одобряваме големия и прегледен head-up дисплей, който на всичкото отгоре е част от серийното оборудване. Материалите в интериора са доста по-качествени отпреди, с доста пиано лак и алуминиеви детайли.

ХАРЕСАХМЕ СЪЩО СЕДАЛКИТЕ, които са удобни и осигуряват добра странична опора. Задната седалка може да побере трима, без да им причини пристъпи на клаустрофобия. Багажникът е по-скоро под средното за класа със своите 358 литра, но при смъкнати облегалки скача до над 1000 и ще ви позволи да си откарате сами новата готварска печка.

Тествахме новия "мек" хибрид, в който двулитровият бензинов мотор се съчетава със стартер-генератор с мощност 6 киловата. Идеята отчасти е той да компенсира липсата на турбо, макар че над 10-те секунди от 0 до 100 км/ч сто не са кой знае какво постижение. Но главната цел на хибридната система е да смъква разхода. Японците обещават около 6 литра на 100 км. Ние постигнахме 9 на сто, но най-вече в извънградски цикъл, а най-големите ползи от тази система са именно в града.

ВСЕ ПАК ПОДОЗИРАМЕ, че повечето европейци ще се насочат към далеч по-пестелевия 1.8 дизел с мощност 115 коня. Поне до пазарния дебют на революционния нов Skyactive X - бензинов мотор, действащ на принципа на дизелите.

Извън това новата "тройка", също като предишната, стои много добре на пътя. Усеща се и ефектът от новата система за подпомагане на следването на зададената от волана траектория. Окачването е пипнато с цел малко повече комфорт.

КАКТО ВСЕКИ НОВ АВТОМОБИЛ, Mazda 3 също е натъпкана с огромен брой електронни асистенти. Новост е специална функция, която следи очите на шофьора. Тя "вижда" кога той мига и може да засече настъпването на умора. Тогава се активира звуков сигнал, за да се разсъните.

Като цяло, новата Mazda 3 прави сериозна крачка напред във всяко едно отношение. И дава заявка за по-сериозно присъствие в този клас - стига да не се влияем прекалено от цената й. Тя стартира от 41 000 лева, но високите нива спокойно прехвърлят границата на 50-те хилядарки. Което поне засега ни подсказва, че пазарният лидер Golf може да спи спокойно.

 

Mazda 3 2.0i Hybrid

1998 куб. см работен обем

122 к.с. максимална мощност

210 Нм максимален въртящ момент

10.4 секунди 0-100 км/ч

Още снимки на новата Mazda 3 можете да видите в галерията:

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Мазда имат уникален червен цчервен цвят с някаква нова технолагия на боята,като дизайн - нека сложат един Голф до Мазда 3 от нова генерация да му се посмеем..
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    "повечето европейци ще се насочат към далеч по-пестелевия 1.8 дизел с мощност 115 коня." - ще се насочат към Голф, Фокус, А-Клас, 1-ва Серия, Астра, 308, Меган
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Мазда, клоаката на японското автомобилостроене, вдигнала цените. Виц.
  • #6
    xyz ( преди 5 години )
    Га бе Фокус, га и почервеня задната броня...Пробвайте, де, после ще говорим, "бутикова" фирма, премиум, ама не е, спортна, ама не е, набутвация отвсякъде.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Как е постигнат този разход 9/100 ми е много интересно? Карам старата 3-ка 3-та генерация 150 к.с.автоматик и такъв разход съм постигнал единствено зимата в задръствания. Средния разход на колата е 7-7,5. При галене на газта съм смъкваш до 6,2/100. Тези 9 л.разход в теста ми се струват недействителни. Да не сте тествали и да сте забравили ръчната спирачка дръпната? Друго обяснение за подобен разход нямам.
  • #4
    mazda man ( преди 5 години )
    както и по-старите модели тромави харчещи но сравнително здрави и скъпи
  • #3
    .. ( преди 5 години )
    Как 9/100 извън града бе хора, луди ли сте? И ускорение от 0 до 100 за над 10 секунди.Карам атмосферен бензинов автомобил 140 к.с. Извън града със скорост 130-140 км/ч разхода ми е 7 и като нов не струваше 50 бона.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    "................9 на сто, но най-вече в извънградски цикъл, ......... повечето европейци ще се насочат към далеч по-пестелевия 1.8 дизел с мощност 115 коня"ХА,ХА,ХА!. Да ви имам и хибрида. Я си вземи дизелак. С Пежо 2005г. с ГИ, 1.45т. разход 7.9 газ, като има малко каране и в София.
  • #1
    Гочо ( преди 5 години )
    Мекият хибрид е като мекият член. За *** не става.
fallback
Последни