Jaguar Land Rover подготвя изцяло нова версия на своя флагман Range Rover и в момента провежда тестове по пътищата на Великобритания. Последният прототип е с адаптирана каросерия на настоящия модел с различни видими компоненти на окачването и ауспусите. Местното издание Autocar посочва, че под капака му е монтиран 4,4-литров V8 бензинов двигател от BMW.
По-ранните слухове, че Jaguar Land Rover ще използва V8 с турбо на баварците в бъдещите си модели бяха подсилени от съобщението, че двете компании са постигнали партньорство в областта на ДВГ, в допълнение към съществуващото споразумение за съвместно производство на електрически агрегати.
Експертите отбелязват, че тестовият прототип на Range Rover също така има разширени задни арки и прорез в задната броня, необходими за приспособяване на малко по-дългото междуосие. Миналата година британската компания обяви, че новият Range Rover, заедно със следващия Range Rover Sport, ще има напълно нова архитектура с интензивно използване на алуминий.
В подготовка за тези модели заводът в Солихъл претърпя основен ремонт, за да приспособи съвременните технологии, които ще бъдат използвани в бъдещите автомобили. В резултат на това производството на Discovery се премести в новия завод на Jaguar Land Rover в Нитра, Словакия, което отвори място за потенциалното производство на първия електрически Range Rover.
Новата платформа на Range Rover ще бъде значително по-лека от сегашната D7u и най-леката от всички на Jaguar Land Rover. Наричана модулна надлъжна архитектура (MLA), алуминиевата платформа ще бъде използвана за всички бъдещи модели на JLR, от Jaguar XE до Range Rover. Лекотата на MLA е изключително важна за осигуряване допълнителна маса за батериите в електрическите и хибридните модели, както и за технологиите и за трансмисиите.
Снимки: Autocar