Всъдеходът Range Rover Sport получи нов редови 6-цилиндров бензинов двигател от семейството Ingenium. Той е с работен обем 3,0 литра, като мощността му е 400 к.с.
Новият мотор заменя досегашния V6 двигател, използван при модела досега. Агрегатът е с две турбини, към които е добавен електрически турбокомпресор, чиято задача е да компенсира ефекта от турбоямата. В случая електромоторът се захранва от отделна 48-волтова система, като за половин секунда се развърта до 120 000 об/мин.
Максималната мощност на новата система е 400 к.с. и 550 Нм. Предишната версия на Range Rover Sport с V6 мотор развиваше 340 к.с. и 450 Нм. Предстои излизането и на модификация със същия агрегат, която ще развива 360 к.с. И в двата варианта двигателят е част от мека хибридна система, при която електромоторът добавя малка мощност, като изпълнява ролята на стартер и генератор.
Силовият агрегат ще е предлага за версията HST на Range Rover Sport. При нея се залага на спортни характеристики, като са направени промени малки промени по аеродинамиката. Всъдеходът е получил специални джанти, както и кожени волан и селектор за смяна на предавките.
Range Rover Sport HST, как и досега, разчита на 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч. Предишният вариант с V6 мотор вдигаше 100 км/ч от място за 7,2 секунди и развиваше максимум 209 км/ч.
От компанията допълват, че новият 6-цилиндров мотор ще се предлага и за други модели на Land Rover, Range Rover и Jaguar. Продажбите на Range Rover Sport HST стартират във Великобритания на цена от 81 250 паунда.
Снимки: Land Rover