Dacia продължава с модернизацията на двигателите на второто поколение на бестселъра си Duster. В гамата на модела вече влиза бензинов турбомотор TCe100 с обем 1,0 литър, който развива мощност от 100 к.с.
Новият агрегат е с 3 цилиндъра, като разполага с максимален въртящ момент от 160 Нм. В гамата на модела той ще замени досегашния 1,6-литров атмосферен двигател с 4 цилиндъра SCe 115, развиващ 115 к.с. Моторът се съчетава само с 5-степенна механична скоростна кутия и ще се поставя единствено на автомобили с предно предаване.
Двигателят ще се произвежда в завода на Renault Nissan в Питещи (Румъния). Според инженерите на Renault, благодарение на турбината този мотор осигурява по-добра отзивчивост при подаване на газ и по-висок въртящ момент. Той вече е достъпен при 2750 об/мин, докато при 1,6-литровия атмосферен двигател това ставаше при 4000 об/мин.
Версията на Duster с новия агрегат обаче е малко по-бавна от тази с мотор SCe 115. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,5 секунди (11,19 секунди при 1,6-литровия двигател). Максималната скорост също е по-ниска - 168 км/ч срещу 172 км/ч, но и разходът на гориво е намален с 18%.
От Renault съобщават, че средният разход на гориво при 3-цилиндровия двигател е 5,5 л/100 км, а нивата на вредни емисии CO2 са 125 г/км по новия цикъл на измерване WLTP.
В Европа ще се предлагат две нива на оборудване на Duster с новия мотор - Access и Essential. Гамата двигатели на кросоувъра на Dacia включва още дизеловите Blue dCi 95 и Blue DCi 115, както и бензиновите агрегати TCe 130 GPF и TCe 150 G.
Снимки: Renault