Пробег от милион километра се среща често при камионите и дори при автобусите, но при леките автомобили е рядкост. Когато такава кола се появи, тя и нейният собственик бързо стават популярни благодарение на медиите. Представяме ми 10 такива случая, които нашумяха през годините.
10 истински истории: автомобили на милион км (ГАЛЕРИЯ):
Ървин Гордън, Volvo P1800 от 1966
Всики тези постижения обаче бледнеят пред абсолютния рекордьор - Ървин Гордън от Пачогу (щата Ню Йорк) и неговото Volvo P1800 от 1966 г. Историята на този човек е известна в цял свят - той купува колата на 25-ия си рожден ден за 4150 долара. Взима я от магазина в петък, а в понеделник се връща в сервиза за първото си обслужване, тъй като за 3 дни навърта 1500 мили (близо 3000 км). Гордън признава, че просто не може да се насити на автомобила и всеки ден пътува поне по 200 км - от дома до работа и обратно.
Когато колата навърта 600 000 мили, Ърв се опитва да убеди механиците в сервиза да прегледат двигателя и да сменят какво е необходимо. Те отказват, тъй като моторът работи идеално. Сменят само съединителя.
През 1987 г. Volvo-то достига 1 милион мили и шведската компания подарява на Гордън чисто ново 780 Сoupe Bertone. Ърв обаче продължава да си кара старата кола, като сменя карбуратора и горивната помпа. През 2002 г. пробегът вече е 2 млн., а през 2013 г. - 3 млн. мили. Двигателят все още е оригиналният, въпреки че два пъти е ремонтиран основно. За целия си живот рекордьорът е обслужван само от един механик - Джордан Уейн от Бруклин.
И тук тайната на дълголетието е в правилното и редовно обслужване. Гордън почина на 15 ноември 2018, докато пътуваше с колата си за Китай. А рекордът на неговото Volvo P1800 вероятно никога няма да бъде подобрен.
Всики тези постижения обаче бледнеят пред абсолютния рекордьор - Ървин Гордън от Пачогу (щата Ню Йорк) и неговото Volvo P1800 от 1966 г. Историята на този човек е известна в цял свят - той купува колата на 25-ия си рожден ден за 4150 долара. Взима я от магазина в петък, а в понеделник се връща в сервиза за първото си обслужване, тъй като за 3 дни навърта 1500 мили (близо 3000 км). Гордън признава, че просто не може да се насити на автомобила и всеки ден пътува поне по 200 км - от дома до работа и обратно.
Когато колата навърта 600 000 мили, Ърв се опитва да убеди механиците в сервиза да прегледат двигателя и да сменят какво е необходимо. Те отказват, тъй като моторът работи идеално. Сменят само съединителя.
През 1987 г. Volvo-то достига 1 милион мили и шведската компания подарява на Гордън чисто ново 780 Сoupe Bertone. Ърв обаче продължава да си кара старата кола, като сменя карбуратора и горивната помпа. През 2002 г. пробегът вече е 2 млн., а през 2013 г. - 3 млн. мили. Двигателят все още е оригиналният, въпреки че два пъти е ремонтиран основно. За целия си живот рекордьорът е обслужван само от един механик - Джордан Уейн от Бруклин.
И тук тайната на дълголетието е в правилното и редовно обслужване. Гордън почина на 15 ноември 2018, докато пътуваше с колата си за Китай. А рекордът на неговото Volvo P1800 вероятно никога няма да бъде подобрен.


22