IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW съкращава дори популярни и нови модели

Жертви на стратегията на концерна ще станат Z4, две версии на 8-Series и дори стандартната 7-Series

BMW съкращава дори популярни и нови модели

Концернът BMW е готов с новата си стратегия, която предвижда сериозно съкращение на моделна гама. На фона на намаляващите приходи и увеличаващите се разходи баварският производител е взел решение за отказване от редица модели, някои от които са доста популярни, а други излязоха на пазара съвсем скоро, съобщава немското издание Automobile.

BMW вече "погреба" версията с 3 врати на хечбека 1-Series, компактния ван Active Tourer и хетчбека 3-Series GT. Съвсем скоро ще ги последват кабриолетът 2-Series, стандартната версия на флагмана 7-Series (в гамата ще остане само удължената модификация), компактното крос-купе X2 (на долната снимка) и големият хеч 6-Series GT. 

BMW

Изненадващо, баварците се отказват и от проекта Z4, реализиран с Toyota, което означава, че моделът няма да получи наследник. Същото ще се случи и с двувратите модификации - купе и кабриолет, на 8-Series. Така в гамата на модела ще оцелeе само четиривратото Gran Coupe.

Според информациите, ръководството на концерна вече е дало "зелена светлина" на проекта BMW X8. Това няма да бъде крос-купе версия на X7, а нов и много бърз автомобил. Той ще се предлага само във варианти M Performance и X8 M, а също така и в хибридна модификация. Тя ще получи електромотор със 170 к.с. и само на ток ще изминава 100 км.

Именно електрификация на моделната гама е една от стратегически задачи пред BMW. Тя ще засегне и M-подразделението на концерна, което има за задача да придвижи до серийно производство концептуалния проект Vision M Next.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Азиатците били настъпвали? Китайците - да. Корейците - да. Но японската икономика оттук-нататък само ще отстъпва.
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И как така супрата е по добра от Z4 като са една и съща кола? Ако имаш предвид че ускорението е малко по-добро, то е защото тойота са надули двигателя малко повече, ще видим като почнат да хврълят двигатели тези супри кой е по-добър.
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Владо ( преди 4 месеца )
    Истината за Z4 е, че просто Supra-та излезе по-добър автомобил.И без това пазара за такива купета е свит, и без това Z4 е по-скъп, та е съвсем логично BMW да се откажат от модела си. На №5 мога да кажа, че Европа като пазар е последен за Toyota по важност.Дори Африка е преди Европа. Продажбите на стария континент са около 10% за концерна. Светът НЕ Е Европа.Редно е да се осъзнае от всички. Азиатските страни тепърва ще започнат да настъпват.
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 4 месеца )
    Жалко за Z4. Всички други модели бяха безсмислени. Дори имат и още модели за махане...
  • #5
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не продавали кой знае колко? Всеки производител от немската троица продава в Европа значително повече от Тойота и със съвсем малко по-малко от Пежо. В сравнение с масови пръчки като Мазда продава 4х. Спрямо Хюндай и Киа - 2х. Спрямо Хонда - 6х. Всъщност май само VW и Рено са по-напред.
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Истината ( преди 4 месеца )
    Красотата на автоиндустрията пада жертва пред очите ни и за сметка на джоба ни благодарение на Евростандартите. Последните са досущ като митата на Д. Тръмп - административни мерки, защитаващи благородни цели. Реално се пълни хазната, докато ефекта е положителен, но само донякъде. Светът не е Европа и евробюрократите трябва да поемат отговорност. Тези мерки застрашават гръбнака на европейската индустрия и са досущ като аргументите за заплахите за националната сигурност на САЩ. Ще пострада и БГ
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Брандо ( преди 4 месеца )
    Не е лесно да настъпиш два пъти мотиката. Недостатъците, заради които продажбите на шестицата са слаби, бяха повторени при осмицата и резултата беше ясен.
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нормално. Луксозните марки хем не продават по кой знае колко, хем са раздули моделната гама до безобразие. Масовите производител, които продават милиони поддържат 1 супер мини, един суб компактен един компактен и един седан И комбита тук там. При СУВ-овете 3. Тук там някое купе или хот хеч. БМВ имат 8+ леки коли 8+ СУВове, Мки и други специални модификации. Пък купе пък гран купе пък ГТ. Това само за маркетинг няма да им стигнат приходите. Мерцедес и Ауди са същите.
  • #1
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Жалко за Z4. Явно ранните продажби не вървят добре. Но и друго не можеше да се очаква след компромисите, направени заради изискванията на Трошльота. Обаче спорният и не особено елегантен дизайн си е изцяло вина на BMW.