Дискусията за трансмисията, с която трябва да се предлага следващото поколение на BMW M3 вече добива глобални размери и това наложи намесата на компанията. Босът на BMW M Маркус Флаш отново категорично заяви пред BMW Blog, че следващото М3 ще се предлага и с механична трансмисия, като това решение ще важи и за новото М4 във версия купе и кабриолет.
Освен това, Флаш поясни, че в BMW M още няма окончателно решение за това как точно ще изглежда задвижването 4х4, с което ще се предлагат М3 и М4 – дали ще е класически xDrive с режим за повече мощност към задния мост или пък изначално ще е заложено задният мост да е „по-нервен”.
Все пак обаче, Флаш потвърди, че М3 и М4 ще се предлагат в два различни варианта – първият с xDrive и с автоматик, другият – със задно и избор между механична и автоматична трансмисия.
Босът на BMW M направи и много интересен коментар относно механичните трансмисии.
„Механичната скоростна кутия не подобрява представянето или динамиката на колата, тъй като автоматичната трансмисия е по-бърза, може да питате всеки автомобилен пилот за това – обясни Флраш. – Но механичната кутия придава на колата характер, това е като при часовниците – има хора, които харесват механичните часовници, те не са по-точни, нямат предимства, но пък имат собствен характер. Така е и при колите с механични трансмисии.”