В наши дни всеки си мечтае за SUV, и е въпрос само на година-две тези модели да станат най-продаваната автомобилна форма на пазара. Което е лоша новина за истинските почитатели на офроуда по две причини. Първо, в миналото да караш такава машина значеше да изпъкваш сред мнозинството, докато сега е съвсем тривиално. Второ, колкото по-модерни стават, толкова повече съвременните SUV губят приключенските си качества и се превръщат в "паркетници". Но спасение и от двата проблема има: просто заложете на някоя стара, корава, безкомпромисна машина. Като тези по-долу.
10 страхотни 4х4 от старата школа (ГАЛЕРИЯ):
International Scout II (1971-1980)
Когато производител на трактори се захване да прави офроуд автомобил, можете да сте сигурни, че поне с проходимостта няма да има никакви проблеми. Но не очаквайте да е лек: този Scout II надхвърля 1.6 тона - което ни изглежда нормално днес, защото дори една Insignia тежи повече, но в онази епоха е чудовищно много. Затова и задвижването е сериозно: избор между два големи V8, с обем 5 и 5.6 литра. А също и дизел от Nissan, който е тромав, но харчи под 9 на сто срещу 22 на сто за бензиновите "колеги".
Когато производител на трактори се захване да прави офроуд автомобил, можете да сте сигурни, че поне с проходимостта няма да има никакви проблеми. Но не очаквайте да е лек: този Scout II надхвърля 1.6 тона - което ни изглежда нормално днес, защото дори една Insignia тежи повече, но в онази епоха е чудовищно много. Затова и задвижването е сериозно: избор между два големи V8, с обем 5 и 5.6 литра. А също и дизел от Nissan, който е тромав, но харчи под 9 на сто срещу 22 на сто за бензиновите "колеги".