Корпорацията Fiat Chrysler Automobiles (FCA) обяви намеренията си да инвестира 700 млн. евро в модернизацията на завода Мирафиори в Торино с цел производство на ново поколение на FIAT 500, оборудвано с електрически силов агрегат. Плановете на италианците за годишно от конвейера да слизат 80 000 машини.
Във FCA се надяваха сливането с Groupe Renault да им помогне именно за производството на електромобили - нещо, с което французите се справят отлично на пазара в Европа. В крайна сметка обаче преговорите се провалиха заради несъгласието на Nissan и сега италианците ще трябва да се оправят сами.
Идеята за електрификация на FIAT 500 се дължи на факта, че продажбите на този модела продължават да растат (+15%) въпреки преклонната му възраст - той се произвежда още от 2007 г. През 2013 г. компанията представи електрическа версия на хечбека за американския пазар, но се оказа, че тя носи големи загуби - над 10 000 долара от всяка произведена бройка.
Това принуди тогавашният бос на FCA - покойният вече Серджио Маркионе, да помоли американците да не си купуват FIAT 500е, който и без това беше със скромни технически характеристики. Хечбекът предлагаше пробег от едва 135 км на цена от 33 000 долара, докато конкурент като Nissan Leaf изминаваше 2 пъти повече и струваше 30 000 долара.
Новият FIAT 500 ще бъде ориентиран изцяло към европейски пазар, като няма да има нищо общо с бензиновия вариант, който ще продължи да се произвежда. Електрическият хечбек ще използва нова платформа, която дебютира при концептуалния модел Centoventi (на последната снимка), представен на автосалона в Женева тази пролет. Предвижда се той да използва формулата "500 км с електрически 500", която ще го изведе далеч преди конкурентите му. За сравнение, Mini Cooper SE и Honda E изминават съответно 270 и 200 км с едно зареждане.
Снимки: FIAT