IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дизелов Mercedes-Benz удиви с резултатите си за екологичност

Експертите от Green NCAP оцениха 5 модела и за енергийна ефективност

Дизелов Mercedes-Benz удиви с резултатите си за екологичност

Създадената неотдавна програма  Green NCAP публикува класация за най-екологичните модели, които е тествала. На изпитанията бяха подложени Nissan Leaf, Audi A4 Avant g-tron на метан, бензинова Opel Corsa, а също така и дизеловите Renault Scenic и Mercedes-Benz C200 d 4Matic, като именно резутатът на последния модел беше най-неочакван.

Програмата Green NCAP започна работа през пролетта, като се контролира от асоциацията Euro NCAP, която се занимава с краш-тестове на нови модели. Експертите провеждат серия от изпитания, за да оценят нивото на вредни емисии на автомобилите. Оценките за CO2 и за енергийна ефективност са от 1 до 10, а крайният резултат се пресмята по системата за 5 звезди, действаща при тестовете на Euro NCAP.

Nissan Leaf Green NCAP

Очаквано, най-високата оценка за екологичност - 10, получава електрическият Nissan Leaf. Също толкова има и Mercedes-Benz C200 d 4Matic с дизелов двигател, като експертите отлебязват, че този резултат е постигнат благодарение на ефектимна система за изчистване на вредните емисии.

За енергийна ефективност Leaf и C200 получават съответно 8,5 и 5,3 точки, а общата оценка е 5 звезди за мозела на Nissan и 3 звезди за този на Mercedes. Audi A4 Avant g-tron заработва 8,7 и 4,7 точки (3 звезди), Renault Scenic – 8,6 и 5,9 точки (три звезди), а Opel Corsa (предишното поколение) – 9,0 и 6,0 точки (4 звезди).

Снимки: Green NCAP

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    знаете ( преди 2 месеца )
    Мерцедес и всички останали
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ...Пък какво остава частния потребител да си купи нафта
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Регистрацията на нови дъм стари са около 1:10. Да малка част от внесените стари на до 5-6 години но и те са на 150к+ км. Особено дизелите. Българина отказва да разбере че немец и италианец купуват дизел или метан/пропан-бутан само ако планират да ги сцепят от каране. И всичките тези луксозни дизели дето идват са таксита, рентакари и служебни. Скоро имаше статия че в Германия бензин/дизел е 60/40 при положение че 60% от пазара на служебни коли. Следователно дори бизнеса не залага изцяло на дизел
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 2 месеца )
    Проблема на БГ е само 1, тук идват старите дизели, които вече не стават за нищо. Отделно бай Ганьо маха филтрите (те вече са запушени на 100%) и после се питаме защо са ни болни децата! Няма как да са здрави, няма как. Колко нови дизела са продали в магазините тази година? А колко "нов внос" са дошли? Не знам бройките, но бас държа, че едните са десетки пъти повече от другите.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    jorroveliki ( преди 2 месеца )
    Не забравяйте, че цял свят се равняват по Мерцедес, Ауди и БМВ!!!
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тея сажди се събират във филтъра за твърди частици и ще бъдат изхвърлени някога след като свърши теста
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Иииии какво е неочакваното? След като мерят само разход и СО2 кое да излезе най-еко. Я да замерят азот и сажди да видим дали общия резултат ще е същия. Да не се окаже Аудито на метан най-еко.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    за Козела ( преди 2 месеца )
    5 звезди за мозела на Nissan
  • #1
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Макарон ( преди 2 месеца )
    А като се изключи софтуерът за манипулация какви са резултатите?