Първият сериен образец на новото поколение на BMW 1-Series слезе от конвейера на завода в Лайпциг. Това събитие беше определено като "началото на нова ера в историята на BMW", тъй като при смяната на генерациите "единицата" преминава платформа с предно предаване - нещо, което допреди години противоречеше на философията на марката.
Баварците показаха най-компактния си модел още в края на пролетта, като BMW 1-Series официално се превърна в модел с предно предаване и стана по-леко, по-икономично и по-просторно. Първата напълно нова "единица" е във версията 118i - базова версия с допълнителен син цвят на каросерията и спортен пакет. Тя заминава при новия си собственик в Италия.
Освен новата 1-Series заводът в Лайпциг произвежда още 7 модела, включително купето и кабриолетът 2-Series, компактният ван Active Tourer, "зелените" BMW i8 и i3. Обемът на производство е 1000 автомобила на ден. През ноември най-компактното BMW ще се качи и на конвейера в завода на марката в Регенсбург, тъй като най-вероятно това ще стане и най-търсеният модел на компанията.
Гамата двигатели се състои от три дизелови и два бензинови двигателя с 3 или 4 цилиндъра. Базовите версии са 116d с 1,5-литров дизел, развиващ 116 к.с., и 118i с бензинов турбомотор със същия обем и мощност 140 к.с. Дизелът с 4 цилиндъра и обем 2,0 литра развива 150 и 190 к.с., а на върха на гамата е M135i xDrive, което получава 4-цилиндров бензинов агрегат с 306 к.с. и 450 Нм.
Още снимки - вижте в галерията.
Предвижда се и модификация, разработена от М-подразделението на баварците, която ще разчита на още по-мощен двигател. Тя ще може да се конкурира с наскоро представения Mercedes-AMG A 45, който в S-версията си разполага с 4-цилиндров бензинов мотор с 421 к.с.
Снимки: BMW