Тези дни Министерството на обществената сигурност на Китай публикува данни за автомобилите в страната. Като хвърли поглед върху цифрите по-долу, човек спира да си задава въпроса защо автомобилните производители от всички краища на света са се побъркали по този пазар.
Според официалните данни на министерството, по пътищата на третата най-голяма икономика в света се движат 250 милиона автомобила! Това означава, че най-малко една четвърт милиард души в Китай са шофьори!
Само през първата половина на 2019 г. в Китай са регистрирани 12,42 млн. нови автомобили, което, между другото, е с 10,06% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. 3,44 милиона от тези автомобили са електрически.
В същото време вторичният пазар, тоест продажбата на употребявани автомобили, отбелязва сериозен ръст. За първата половина на настоящата година са реализирани 11,7 млн. коли, което е с 1,4 млн. повече в сравнение със същия период на 2018 г.
Като се тегли чертата излиза, че съотношението между продажбите на употребявани и нови автомобили в страната е 0,94: 1. С други думи, в през първите 6 месеца на годината в Китай са продадени почти толкова коли втора ръка, колкото и нови.
По отношение на разпределението на автомобилния транспорт, лъвският пай, разбира се, се пада на градовете. Изчислено е, че по улиците на 66 китайски града се движат над 1 милион коли, в 29 града - повече от 2 милиона, в 11 мегаполиса - над 3 милиона автомобила, а в Пекин и Чънду има повече от 5 милиона. Представяте ли си пътен хаос, в който участват над пет милиона автомобила?