fallback

Mazda се отказа от сензорния екран

Опасни са и няма да ги монтираме в колите си, обявиха японците

Ръководството на Mazda решило да се откаже от сензорния екран в автомобилите си, започвайки от новата "тройка". Според топ мениджърите на японската компанията, модерните сензорни екрани влияят пряко върху пътната безопасност.

Според световни проучвания, сензорните екрани доста разсейват водачите по време на шофиране. Освен това, ако трябва да се промени нещо в настройките, шофьорите не само отделят едната си ръка от волана, но и прехвърлят напълно вниманието си към екрана. По това време другата им ръка остава на волана и може по невнимание да го завъртят, което ще доведе до отклонение от лентата на движение.

Друг проблем е, че менютата в съвременните автомобили са твърде претрупани. В резултат на това, за да намери желаната функция, шофьорът ще трябва да гледа дисплея доста дълго време, вместо да се съсредоточи върху пътя. А натискането на желания сензор по време на движение допълнително усложнява задачата.

В Mazda смятат, че е необходимо да се намерят по-безопасни начини за управление на бордовите системи. Една от тях е проекция на предното стъкло или малък head-up дисплей на приборния панел. И двете решения позволяват на лицето, което седи зад волана, да получава допълнителна информация, но без да се разсейва толкова много от шофирането.  

fallback
  • #13
    Blackthorn ( преди 5 години )
    Никакви проекции и тем подобни изгъзици. Върнете добрите стари тактилни бутони и всичко е наред!
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Май нещо не разбра. В момента монтират физически копчета за управлвние на навигацията + сензорен екран. Това положение ги човърка, защото са най-големите циции и лъжци в индустрията. Затова смятат да махнат втория начин на управление. Не махат физическите, защото системата им ще се нуждае от пълна преработка, а това е скъпо и противоречи на тактиката им да пускат малки подобрения всяка година, правейки коли, продадени само преди месеци, остарели.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    а де... хахахахаТова се нарича Маркетинг :)
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    отговора е защото дилърите трябва да бръкнат в джоба на купувача за всичко различно от три *** лост за скорости и волан с четири гуми
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Като е по-евтино защо най-евтините базови модели са с аналогови а за дигитален се доплаща, дори в премиум марсите?
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Тези, които твърдите, че го правели за да спестят - не знаете изобщо кви ги пишете.В момента, най-лесният и евтин начин да направиш интериор в съвременните коли е точно пък да проснеш един голям екран от край до край. Това вече е по-евтино от аналоговите панели с копчета. Така, че ае моля ви се.Качете се на ситроен кактус, да видите кво значи "да седнеш на кактус" - чудиш се пътя ли да гледаш или да се ровиш в гнусния дисплей 5 мин (недай си боже пътят да е неравен) за да си пуснеш климатика ...
  • #7
    Etc ( преди 5 години )
    Видях я в магазина, ами това е най-изчистеното табло с най-малко копчета, което се предлага в момента. Това дето не искали да разсейват шофьора си личи по всичко, не е само на приказки.
  • #6
    Бай Оня ( преди 5 години )
    Както казват Руските "Оправдание в пользу бедных"Ясно е защо Мазда спестява ......
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Mazda никога не са предлагали сензорен екран по време на движение. Работеше само под 20 км/ч. Беше поредната японска тъпня. И не го правят за безопасност - при Мазда всичко се прави за изпилване на разходите, само дето спестеното не влиза в джоба на клиента.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Според мен досегашното решение което прилагаха беше по-добро - при много ниски скорости или спряла кола тъча работи. Като се движиш само джойстик. Ако ползваш тяхната навигация само джойстик сигурно ще е ок. Ама хайде пробвай андроид ауто или епъл кар плей без тъч.
fallback
Последни