Ръководството на Mazda решило да се откаже от сензорния екран в автомобилите си, започвайки от новата "тройка". Според топ мениджърите на японската компанията, модерните сензорни екрани влияят пряко върху пътната безопасност.
Според световни проучвания, сензорните екрани доста разсейват водачите по време на шофиране. Освен това, ако трябва да се промени нещо в настройките, шофьорите не само отделят едната си ръка от волана, но и прехвърлят напълно вниманието си към екрана. По това време другата им ръка остава на волана и може по невнимание да го завъртят, което ще доведе до отклонение от лентата на движение.
Друг проблем е, че менютата в съвременните автомобили са твърде претрупани. В резултат на това, за да намери желаната функция, шофьорът ще трябва да гледа дисплея доста дълго време, вместо да се съсредоточи върху пътя. А натискането на желания сензор по време на движение допълнително усложнява задачата.
В Mazda смятат, че е необходимо да се намерят по-безопасни начини за управление на бордовите системи. Една от тях е проекция на предното стъкло или малък head-up дисплей на приборния панел. И двете решения позволяват на лицето, което седи зад волана, да получава допълнителна информация, но без да се разсейва толкова много от шофирането.