fallback

BMW направи автомобил с чудовищен въртящ момент

Експерименталната 5-Series се задвижва от 3 електромотора

Компанията BMW представи версия на 5-Series с нулеви вредни емисии, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. Задвижването на седана става с 3 електромотора със сумарна мощност 720 к.с.

Както съобщава изданието Motor1, като се позовава на собствена информация, въртящият момент при този електромобил е 10 000 Нм. Това обаче е т. нар. "въртящ момент при колелата" - показател, който стана модерен покрай маркетинговите усилия на Tesla. Инженер от BMW се свърза с екипа на Motor1 и уточни, че макар това число да е технически вярно, по-коректно ще е да се каже, че максималният въртящ момент на двигателя е 1150 нютонметра - също много внушителен показател. Два от електромоторите са на предната ос, а един на задната, като системата за разпределение на тягата може да прехвърля до 100% от въртящия момент на всяко едно колело.

Трите електрически двигателя се захранват от комплект литиево-йонни батерии с капацитет 45 кВт/ч. Теглото на електрическата 5-Series е цели 2300 кг., като почти цялата конструкция на каросерията и на окачването (без предната част) са взети от седана BMW M550i xDrive. Предното окачване е от 7-Series.

В компанията нямат намерение да превръщат този електромобил в сериен модел, но обещават повечето технологии, използвани при прототипа, да намерят място в бъдещия кросоувър iX3. За разлика от седана, той ще получи не 3 електромотора, а само един. Дебютът на този модел ще ссе състои през 2021 г.

Снимки: Motor1

 

fallback
  • #9
    Тръц ( преди 4 години )
    Егати и смешниците. Поне 5 години са назад от технологията на Тесла. Уж 12 електрички щели да имат, ама първо минито ще пукат. В тази статия, уж супер-дупер кола, а накрая едно голямо нищо. Някрая ще продават на загуба, както Е-Трон.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    това са две неща, 10 000 при колелата, което си е измшльотина колкото да звучи гръмко, и 1150 реален въртящ момент при двигателя
  • #7
    112 ( преди 4 години )
    Четох другаде поправена статия и въртящият момент е 1150 Nm. По памет цитирам.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    10 000 или 1000?
  • #5
    До 5ти ( преди 4 години )
    Да 1 на 100К от батериите на Модел S и Х се палят но да пишеш че са с ниска плътност значи изобщо не знаеш какво пишеш 75КВТ нa модел 3 тежи 505кг а 80КВТ на по-новия Мерц EQC тежи 650кг няма батерии с по-висока плътност които да се ползват в масов електромобил към момента
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма как да използват батерии от Тесла , те са вече морално остарели , палят се и са с ниска плътност
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Хахаха, тея ми оправиха деня с поредните си немски простотии.
  • #2
    пена ( преди 4 години )
    Дали са използвали батерии от Тесла :-Д
  • #1
    Типичен германец ( преди 4 години )
    Демек вижте ни кво можем а на финала едно голямо нищо.
fallback
Последни