На пръв поглед, отговорът на въпроса от заглавието е много лесен: почти 21 километра трасе в планината Айфел с комбинация от завои, които няма как да бъдат запомнени от пилотите и демонстрация на възможностите на всеки автомобил с по-сериозни спортни амбиции. Но тази рецепта може да се приложи за още много други трасета, не само за Северната дъга на „Нюрбургринг”. Обаче рекордите там остават много ценни и сякаш има възраждане на интереса към тях.
Шефът на Aston Martin Анди Палмър обаче посочи още една причина, която ще се окаже важна за лимитирания, но престижен пазар на хиперавтомобилите – там, където е позициониран и Valkyrie с неговите 1176 конски сили, хибридна задвижваща система и максимална скорост над 400 конски сили.
Палмър потвърди, че Valkyrie ще се опита да подобри рекорда на Северната дъга за сериен автомобил, който сега се държи от Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ – 6.44,97 минути за обиколката с дължина 20,8 километра, поставен миналата година.
„Ако ме питате дали рекордът на „Нюрбургринг” е важен за мен, с удоволствие бих ви отговорил отрицателно – обясни Палмър пред австралийското издание Motoring. – В повечето случаи обиколката на Северната дъга няма значение, не е важно постижение. Но някои пазари, пример за това е Китай, времето, постигнато на „Нюрбургринг” е важно за качествата на един суперавтомобил.
„В действителност, ние не сме променяли Valkyrie за този опит за рекорд. Автомобилът не е създаден за такава атака, но в крайна сметка, ще постигнем някакво време.”
Палмър изненада феновете на рекордните постижения на Северната дъга с една идея, която е направо еретична.
„Вече сме наясно, че Valkyrie ще е дяволски бърз на Северната дъга – заяви Палмър. – И си мисля за нещо по-смело, да не наемаме пистата само за нас за няколко дни, а да се пробваме, когато има сесия за свободно каране, когато всеки може да се пробва. Имам някаква такава луда идея.”
Палмър не пожела да се ангажира с времена при атаката на Valkyrie, но миналата година шефът на тима на Red Bull във Формула 1 Кристиан Хорнър обясни, че хиперавтомобилът, създаден с помощта на отбора, може да бъде постигна най-бързата обиколка в историята на митичното трасе и да детронира дори сериозно модифицираното Porsche 919 Hybrid Evo.
Хорнър заяви, че е уверен в това, тъй като е наясно с това, което е вложил в колата геният на аеродинамиката Ейдриън Нюи, който работи по дизайна, аеродинамиката и инженерното развитие на Valkyrie. За да подобри рекорда на 919 Hybrid Evo, Valkyrie трябва да постигне обиколка със средна скорост над 238 км/ч, което според Хорнър е повече от възможно.
Палмър намекна, че Valkyrie може да се пробва за рекорд и на други две класически трасета – „Спа” и „Силвърстоун”, като на британската писта очакванията са, че хиперавтомобилът ще даде време, съизмеримо с това на болидите от Формула 1.