IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо рекордите на "Нюрбургринг" са важни?

Времената на Северната дъга имат важно значение за някои автомобилни пазари

Защо рекордите на

На пръв поглед, отговорът на въпроса от заглавието е много лесен: почти 21 километра трасе в планината Айфел с комбинация от завои, които няма как да бъдат запомнени от пилотите и демонстрация на възможностите на всеки автомобил с по-сериозни спортни амбиции. Но тази рецепта може да се приложи за още много други трасета, не само за Северната дъга на „Нюрбургринг”. Обаче рекордите там остават много ценни и сякаш има възраждане на интереса към тях.

Шефът на Aston Martin Анди Палмър обаче посочи още една причина, която ще се окаже важна за лимитирания, но престижен пазар на хиперавтомобилите – там, където е позициониран и Valkyrie с неговите 1176 конски сили, хибридна задвижваща система и максимална скорост над 400 конски сили.

Палмър потвърди, че Valkyrie ще се опита да подобри рекорда на Северната дъга за сериен автомобил, който сега се държи от Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ – 6.44,97 минути за обиколката с дължина 20,8 километра, поставен миналата година.

„Ако ме питате дали рекордът на „Нюрбургринг” е важен за мен, с удоволствие бих ви отговорил отрицателно – обясни Палмър пред австралийското издание Motoring. – В повечето случаи обиколката на Северната дъга няма значение, не е важно постижение. Но някои пазари, пример за това е Китай, времето, постигнато на „Нюрбургринг” е важно за качествата на един суперавтомобил.

„В действителност, ние не сме променяли Valkyrie за този опит за рекорд. Автомобилът не е създаден за такава атака, но в крайна сметка, ще постигнем някакво време.”

Палмър изненада феновете на рекордните постижения на Северната дъга с една идея, която е направо еретична.

„Вече сме наясно, че Valkyrie ще е дяволски бърз на Северната дъга – заяви Палмър. – И си мисля за нещо по-смело, да не наемаме пистата само за нас за няколко дни, а да се пробваме, когато има сесия за свободно каране, когато всеки може да се пробва. Имам някаква такава луда идея.”

Палмър не пожела да се ангажира с времена при атаката на Valkyrie, но миналата година шефът на тима на Red Bull във Формула 1 Кристиан Хорнър обясни, че хиперавтомобилът, създаден с помощта на отбора, може да бъде постигна най-бързата обиколка в историята на митичното трасе и да детронира дори сериозно модифицираното Porsche 919 Hybrid Evo.

Хорнър заяви, че е уверен в това, тъй като е наясно с това, което е вложил в колата геният на аеродинамиката Ейдриън Нюи, който работи по дизайна, аеродинамиката и инженерното развитие на Valkyrie. За да подобри рекорда на 919 Hybrid Evo, Valkyrie трябва да постигне обиколка със средна скорост над 238 км/ч, което според Хорнър е повече от възможно.

Палмър намекна, че Valkyrie може да се пробва за рекорд и на други две класически трасета – „Спа” и „Силвърстоун”, като на британската писта очакванията са, че хиперавтомобилът ще даде време, съизмеримо с това на болидите от Формула 1.

0 от 500
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    sten ( преди 4 седмици )
    "Valkyrie с неговите 1176 конски сили, хибридна задвижваща система и максимална скорост над 400 конски сили." Днес,благодарение на екипа на Аутомедия разбрах,че скоростта се измерва в конски сили!Благодаря ви!