IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Японските коли вече не са най-надеждните

Три корейски марки са начело в новата класация на JD Power

Японските коли вече не са най-надеждните

Агенцията JD Power публикува новата си класация за най-надеждните автомобили. Тя е направена възоснова на мнение на техните собственици за първите 3 месеца след закупуването им като нови. И начело в нея вече не са японски брандове, както беше доскоро, а марки от Южна Корея.

"За производителите е много важно да бъдат в крак с времето - отбелязва Дейв Сърджънт, който е един от онговорниците за подобни изследвания в JD Power. - За целта те трябва да следват две основни тенденции - да оборудват своите автомобили с най-добрите мултимедийни системи и асистенти на водача".

На първо място в класацията, която е направена според броя на проблемите, с които шофьорите се са сблъскали за първите 3 месеца, е премиум-брандът  Genesis. На 100 коли от тази марка се съобщава за 63 проблема. След Genesis се нареждат KIA (70/100) и Hyundai (71/100).

Следват три американски марки, докато доскорошните лидери в тази класация Lexus и Toyota са на 7-о и 8-о място. Средният брой проблеми в тази класация е  93/100, като по-добър резултат имат само първите 5 бранда.

JD Power

Според Сърджънт, лидерството на корейските марки не бива да се приема като изненада, тъй като те отдавна отделят много внимание на усъвършенстването на своите информационно-развлекателни системи, които съчетават функциите на навигация и мултимедия, а също така предлагат добра интеграция със смартфон.

"Клиентите се оплакват от два основни вида дефекти. Някои от тях са локални и се срещат само на един модел - например, произволно гаснещи фарове. Другите са свързани с използването на гласови команди за навигацията. Като цяло, автомобилите вече създават много по-малко проблеми, а качеството при масовите производители се доближава до това при премиум-марките", каза още Сърджънт.

Най-много оплаквания като цяло идват от базовия круиз-контрол и други полуавтономни системи за управление - такива като Cadillac Super Cruise. Големият проблем при тях е, че собствениците на автомобили надценяват прекалено много качествата им. Като цяло, процентът на жалбите от нови автомобили е спаднал с 14% от 2009 о 2019 г.

Снимки: Wired

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е някакво безумие. Това само като го изговориш - средно 93% коли с проблем първите 3 месеца?! Тия бъзикат ли се. Очевидно има проблем със събраните данни. И най-вече с определението проблем очевидно. Да това с гасненето на фаровете си е сериозно, но проблеми с гласовите команди и навигацията е безумно да се класифицират като проблеми. Това че в твоя щат говорите счупено не е проблем на производителя. Или че си пр.ост и не можеш да си ползваш навигацията
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И с телефоните така беше братя, а и китайците идат.
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Jezza ( преди 1 месец )
    Значи купувам си някаква нова кола от премиум тройката примерно, плащам поне 100К лв. и трябва задължително да очкавам поне 1 проблем още първите 3 месеца ? Ако случайно няма такъв, трябва да съм много благодарен ? До там я докарахме, след като колите станаха претъпкани с електроника и всякакви помощни с-ми.