Електромобилите се срещат все по-често по пътищата, дори и у нас, а автомобилните производители включват в производствените си гами все повече автомобили с батерии. И въпреки това продажбите им все още не могат да достигнат онзи бум, на който се надяват компаниите, за да имат надежда, че ще си върнат поне част от инвестициите, които са направени в скъпите електрически технологии.
Проблемът с трудностите пред популяризирането на електромобилите е изключително сложен, но това не пречи различни експерти да търсят по-интересни гледни точки към обясняването му, а след това и решаването му.
Според управляващия директор на Jaguar Великобритания Роудън Гловър, един от основните проблеми, свързан с електромобилите е липсата на зарядна мрежа, както и твърде сложната експлоатация на съществуващите обществени точки за зареждане.
„Този пример е подходящ за Великобритания, но е факт, че се появи в почти всички страни, където в последните години броят на точките за зареждане рязко се увеличи – обясни Гловър. – Различни компании произвеждат зарядните станции, на тях се предлагат различни услуги, начините за плащане са различни и т.н. Трябва много сериозна унификация, зарядните станции трябва да станат като банкоматите, за да знаят хората какво да очакват, когато отидат там.”
Гловър също така обясни, че в идеалния случай собствениците на електромобилите ще могат да плащат за зареждането им с една карта – кредитна или дебитна, а това много ще улесни този процес. У нас този проблем все още не присъства сериозно, тъй като зарядните точки са много малко и собствениците на електромобили или имат вариант за зареждането им у дома или на работа или са се подготвили сериозно за това приключение.
„Досадни подробности като тази – всеки доставчик на зарядни станции има собствена система за плащане и клиентите трябва да се регистрират в нея и т.н, всичко това отблъсква хората – допълни Гловър. – Това трябва да бъде решено от страна на правителството, но засега този проблем явно не е толкова сериозен за тях.”