fallback

Какво спъва продажбите на електромобили?

Освен батериите и сравнително ограничения пробег има и други проблеми

Електромобилите се срещат все по-често по пътищата, дори и у нас, а автомобилните производители включват в производствените си гами все повече автомобили с батерии. И въпреки това продажбите им все още не могат да достигнат онзи бум, на който се надяват компаниите, за да имат надежда, че ще си върнат поне част от инвестициите, които са направени в скъпите електрически технологии.

Проблемът с трудностите пред популяризирането на електромобилите е изключително сложен, но това не пречи различни експерти да търсят по-интересни гледни точки към обясняването му, а след това и решаването му.

Според управляващия директор на Jaguar Великобритания Роудън Гловър, един от основните проблеми, свързан с електромобилите е липсата на зарядна мрежа, както и твърде сложната експлоатация на съществуващите обществени точки за зареждане.

„Този пример е подходящ за Великобритания, но е факт, че се появи в почти всички страни, където в последните години броят на точките за зареждане рязко се увеличи – обясни Гловър. – Различни компании произвеждат зарядните станции, на тях се предлагат различни услуги, начините за плащане са различни и т.н. Трябва много сериозна унификация, зарядните станции трябва да станат като банкоматите, за да знаят хората какво да очакват, когато отидат там.”

Гловър също така обясни, че в идеалния случай собствениците на електромобилите ще могат да плащат за зареждането им с една карта – кредитна или дебитна, а това много ще улесни този процес. У нас този проблем все още не присъства сериозно, тъй като зарядните точки са много малко и собствениците на електромобили или имат вариант за зареждането им у дома или на работа или са се подготвили сериозно за това приключение.

„Досадни подробности като тази – всеки доставчик на зарядни станции има собствена система за плащане и клиентите трябва да се регистрират в нея и т.н, всичко това отблъсква хората – допълни Гловър. – Това трябва да бъде решено от страна на правителството, но засега този проблем явно не е толкова сериозен за тях.”

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    да питам онзи с предложението за цена от 15 000 евро ти гараж имаш ли а бързозарядна станция и къде ще зареждаш тролейбуса електропреносната мрежа ще рухне ако всеки си купи ама дай да пръизвеждаме а тоя който си я купи да му мисли
  • #4
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Отделно че качествените електрички държат цена много повече от коли, струващи сходни пари като нови...
  • #3
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Аз не знам да има проблеми с продажбите.По-скоро, освен разбира се със зареждането, има проблем с производството.Ако не вярвате, отидете примерно при дилъра на Хюндай и питайте, ако си поръчате Кона, кога ще ви я докарат.Така де - няма нужда да ходите, аз ще ви кажа - догодина. Това е положението. Не могат да смогнат с производството. Отделно че продават само най-скъпите версии, натъпкани с екстри - пак защото търсенето е по-голямо от предлагането.
  • #2
    Хехе ( преди 5 години )
    Да пуснат електрички със 600 км пробег на цена 15 хил. евро пък да видим дали ще има проблем с продажбите....Ще се продават като топъл хляб!
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    По-големия проблем е цената. При стартова цена от 60к+ лв за суб компактен електромобил с адекватен извънградски пробег. Да кажем че от гориво и обслужване ще спестиш едни 15к за 5 години говорим за кола 45к+. За тия пари можеш да вземеш каквото ти душа иска в компактиня сегмент или по-базова кола с средния. И това при положение че се обезценяват еднакво (което едва ли ще е така). И се получава че при равни условия търпиш неудобствата на бавно зареждане и липса на зарядни.
fallback
Последни