Кой е най-успешният производител на гуми за 2018 г.? На този въпрос отговаря германското издание NRZ, което публикува финансовите резултати на най-големите компании в света в този бранш.
На първа позиция, според годишния оборот, е японската Bridgestone - 24,247 млрд. евро, като при нея увеличението спрямо резултата от 2017 г. е 7,48%. На второ място е Michelin - 21, 587 млрд. евро (+0,31%), като прави впечатление сериозната разлика, която отделя тези две компании пред останалите.
На трета позиция е Goodyear - 13 ,515 млрд. евро (+5,41%), на четверто е Continental - 11,352 млрд. евро (+0,23%), а на пето се класира Sumitomo - 6,103 млрд. евро (+8,92%).
В Топ 10 на най-успешните производители влизат още Hankook - 5,317 млрд. (-0,14%), Pirelli - 5,194 млрд. (-2,95%), Yokohama - 3,611 млрд 611 (+5,96%), ZС Rubber - 3,413 млрд. (+11,43%) и Maxxis - 3,120 млрд. (-1,13%).
Популярната на българския пазар марка Toyo Tires, например, е 12-а с годишен оборот 2,715 млрд. евро (+12,06%). Kumho е на 16-о място - 1,972 млрд. евро (-10,93%), а Nokian е на 20-о - 1,595 млрд. (+1,47%).