През 2017 г. британският производител Jaguar изкара на писта "Нюрбургринг" най-бързия си сериен модел XE Project 8. Управляваната от белгиеца Венсан Радермекер машина завъртя една обиколка на Северната дълга за 7 минути и 21,23 секунди, като това беше рекорд в този клас. Сега компанията е подготвила още по-впечатляващ автомобил, който е получил добавка Touring към името си.
Обикновено под Touring се разбира комби, но в Jaguar наричат моделите си от този клас Sportbrake. В случая, с Touring е обозначена нова модификация на същия този Project 8. И разликите от стандартния Jaguar XE са огромни - като между уиски и вода.
Дизайнерите на марката са се отказали от ярките апликации по каросерията на XE Project 8 и са заменили задното антикрило. При Project 8 то можеше да се регулира, но вече е фиксирано. Въпреки промените, седанът изглежда доста агресивно, багодарение на бронята с голям въздухозаборник, огромния заден дифузьор, както и 20-цоловите джанти.
В салона са поставени карбонови елементи. Версията Touring се отличава от XE Project 8 и полипсата на каркас за безопасност, както и на състезателни седалки с 4-точкови предпазни колани. При новия седан на праговете е поставен надпис No Step.
Най-важното обаче е под капка на компактния XE, където е поставен 5,0-литров V8 с механичен компресор. Мощността му е 600 к.с., което позволява на оборудвания със система за задвижване на четирите колела XE Project 8 Touring да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и да развие максимална скорост от 322 км/ч.
Спирането на тежащата 1745 кг. машина е поверено на спирачни механизми с карбоново-керамични дискове. Окачването също е променено, като са поставени по-твърди пружини и амортисьори, а разстоянието между колелета е увеличено.
Стандартният Jaguar XE Project 8 ще излезе в серия от 300 бройки, като всяка от тях струва 150 000 британски паунда. От XE Project 8 Touring ще бъдат направени само 15 екземпляра, които със сигурност ще са по-скъпи.
Снимки: Jaguar