Лансирането през септември на електромобила ID3 на Volkswagen ще отбележи навлизането на гиганта в сегмента на масовите автомобили с батерии, което окончателно трябва да остави в историята и глобалнияс скандал „Дизелгейт”, избухнал през септември 2015.
ID3 ще е с размери на Golf, а шефът на продажбите във VW Юрген Щакман разкри, че електромобилът ще получи още една важна роля – да ускори конфигурирането и покупката на нов автомобил.
„Трябва да направим така, че изборът на нова кола да стане максимално лесен, опростен и напълно разбираем за клиентите. Това означава 10 клика на мишката – обясни Щакман. – Вижте какво става в Китай, там хората правят всичко от телефона си. Все още обаче не са почнали да си купуват така и коли. Но е въпрос на време и ние не трябва да изоставаме, без значение за коя част на света става въпрос.
„Все пак, моята позиция не е толкова крайна, смятам, че клиентите трябва да могат да конфигурират по възможно най-оптималния начин новата си кола, но след това трябва да отидат при дилъра, да я видят в реален размер, да я пипнат, да я покарат и да кажат дали очакванията им са оправдани.”
Навлизането на големите автомобилни производители при електромобилите, където пробегът с едно зареждане се увеличава с всяка една година, обещава много интересни събития на световния пазар, като в Германия очакват, че най-скоро цените на електромобилите ще са „съизмерими” с тези на добре оборудван дизелов автомобил.
Audi вече обяви, последната версия на ТТ, с която марката изпраща спортния модел в историята, ще е първата кола на бранда, която ще може да се поръчва онлайн.