fallback

Кой ще купи Tesla - Ford, Apple или Toyota?

Автомобилните кандидати нямат парите на интернет-гигантите

Tesla ще има нов собственик? Звучи ви абсурдно? Но прогнозата е на онзи професор от Нюйоркския университет, който предрече, че Amazon ще купи Whole Foods Market, когато всички се кълняха, че онлайн гигантът никога няма да стъпи в реални магазини.

Естествено, става въпрос за професор Скот Галоуей, а прогнозата му за Tesla е смела, но звучи логично. Според него, първо акциите на Tesla ще се сринат с 50% в рамките на следващата една година и след това ще последва поглъщане, като фаворити са някои от най-сериозните конкуренти на компанията – като Toyota или Daimler. В същото време предположения извън автомобилната индустрия също не липсват – професор Галоуей предположи пред Business Insider, че Apple или Alphabet (Google) също биха могли да сложат ръка на Tesla. Както и никога не трябва да забравяме и гиганта Ford, който също инвестира сериозно в ускоряване на електрическата си програма и се оказа фаворитът на списание Fortune.

„Мисля, че на инвеститорите в Tesla най-после им писна – обясни професор Галоуей в свой подкаст. – Прогнозата ми е, че в рамките на 12 месеца акциите на Tesla ще са на цена под 100 долара и тогава компанията ще се сдобие с нов собственик, тъй като на тази цена инвестицията ще е оправдана.”

Преди две години пазарната оценка на Tesla беше около 65 милиарда долара – повече от гиганта General Motors – но компанията постоянно е критикувана за това, че харчи много и не успява да излезе на печалба.

От върха през 2017 година досега оценката на Tesla се е свила с 50% - до 33 милиарда долара. А ако се изпълни прогнозата на професора по маркетинг, то през 2020 тази сума трябва да е около 17 милиарда, което вече ще е по вкуса на кандидат-купувачите. Все пак Apple има пазарна капитализация 819 милиарда долара, а Google – почти 775 милиарда, а също така и двете компании имат интерес към развитието на технологиите за автономно придвижване на автомобилите. Според Галоуей хипотетичната сделка за Tesla ще е възможна с дял за 20 или 25 милиарда долара.

А за да се включат в играта Ford и GM, то оценката на компанията трябва да е още по-ниска – под 10 милиарда долара. Това е мнението на Дейвид Уинстън, инвестиционен стратег в Morningstar Research Services, който направи прогнозата си в мейл до Fortune.

Естествено, всички тези прогнози са за една бъдеща хипотетична сделка, а и засега никой не се наема да предвиди как ще постъпи Мъск.

„Мъск ще трябва да покаже желание, че иска да се раздели с дела си от 22% в Tesla, а според мен той ще го направи, само ако е наясно, че това е единственият начин Tesla да оцелее”, обясни Уинстън пред Fortune.

fallback
  • #13
    nnn ( преди 3 години )
    XA XA XA само година след коментарите тук Илон е най-богатия човек с 188 млрд и може да си купи компанията даймлер-бенц с джобните си пари:)А епъл са се отказали да купят тесла за 60 млрд, а в момента тесла струва 900 млрд.Толкова за гениалните финансови прогнози на специалистите:)
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    никой няма да ги купи всички чакат и гледат как тесла ще рухне и тогава ще настане едно преразпределение на активи
  • #11
    Ако е ... ( преди 5 години )
    Епъл нещата ще са ОК;Форд- горе-долу;Тойота - бай-бай Тесла ...
  • #10
    Jezza до: Tинтири ( преди 5 години )
    Мисля така, защото Аpple и сега имат отдел работещ по проект за създаване на автомобил. Не случайно се хвърлят милиарди по света, за развитие на автономно управление. Идеята е колата да стане, като смартфона и да събира пълни данни за теб. Мисля, че Apple ще иска да влезе в тази игра. Що се отнася до дилърските центрове, за в бъдеще изобщо няма да ги има. Колите ще се споделят и всичко ще става онлайн. Ако не ги купят, или цената е висока или ще останат изцяло на собсвения си проект.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Тинтирита, ако същите глупости ги пишеше и за немските електрички, можеше да му повярва човек, че е искрен. Да, ама не! Човека си плюе само по Тесла, корейските и японските електрички. Двоен стандарт нещо, а Тинтирит!? Елементарен си!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Не ми звучи много логично Тойота да иска да ги купи. По принцип те си разработват сами нещата и нямат нужда от закупуване на други компании. Още повече, че те казват, че все още не е дошло времето за чисто електрически автомобили и заради това не бързат с тях. От друга страна пък батериите са на Панасоник в който Тойота има дял и в тази връзка нещата може и да са изгодни. Батериите ще са на по-ниска цена. Както и да е неизвестностите са много, но Тойота едва ли ще ги купи според мен.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Да я закриват вече тая пирамида. Толкова много народ измамиха....Използват парите от продажбата на акции, депозити от бъдещи собственици и държавните субсидии за да произвеждат новите модели. Тоест в момента в който спре притокът на свежи пари компанията ще фалира. Това не са спекулации а елементарна аритметика.
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ахахахахах не може да не ми изтриете коментар нали? И какво толкова казах? Употребява ли Мъск дрога - употребява! Публично! Ще скочат ли разни местни разбирачи да го защитават въпреки, че всички анализатори А И САМИЯ СВЕТИЯ каза че може да не изкарат до края на годината - ще скочат! Ама съм лош, че не съм вярващ сектант!
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Jezza: щото имат изключителен опит в автомобилостроенето и развита дилърска/сервизна мрежа нали :D Един от проблемите на Т'слата (освен, че е ***) е, че го ръководят като ИТ компания, а не като автомобилна. Но пък от друга страна епъл имат кинта могат още години наред да си стоят на червено и да си плащат за кефа, че правят вибратори :)
  • #4
    Jezza ( преди 5 години )
    Apple мисля е най-логичния купучвач.
fallback
Последни