fallback

Батерията на Nissan Leaf с 22 години живот

Това е с 10 повече от този на самия автомобил, твърдят японците

Популярният електромобил Nissan Leaf получава около 10-годишен разчетен експлоатационен живот от японския производител при пускането му на пазара. Както се оказва обаче, батерията на колата "живее" 22 години, тоест 10 години повече от самия автомобил. Това посочи управляващият директор на Renault-Nissan Energy Services Франсиско Каранса.

Тази информация беше обявена във връзка с разясненията на Nissan, че компанията е в процес на разработване на технологии повторно използване на вече употребявани батерии. От 2011 г. японците са реализирали над 400 000 електрически автомобила Nissan Leaf. Опитът в продажбите и експлоатацията на тези автомобили показа, че батериите издържат много по-дълго от самите коли.

Каранса заяви, че сега Nissan активно търси "умни", ефективни и безопасни технологии, които биха могли да дадат втори живот на батерията. Това би позволило на собствениците на електрически автомобили да си върнат част от парите, първоначално инвестирани в колите, чиято цена не е никак малка.

Nissan вече има няколко проекта от този вид. Например през 2018 г. на стадион "Йохан Кройф Арена" в Амстердам беше пуснато съоръжение за съхранение на енергия с мощност 3 мегавата. Освен това компанията прави батерии Nissan Energy Solar за слънчеви панели, които захранват домовете и уличните осветителни тела в японски градове.

По думите на Каранса, има и други проекти, но засега те са в тестова фаза. Компанията обаче вече вижда, че тази стратегия има голям потенциал. "Колкото повече изследваме, толкова повече намираме различни полезни приложения за старите батерии", обяснява той.

fallback
  • #11
    Учуден ( преди 4 години )
    Абе какви са тези коли с 10-12 години живот? Нисан не ги ли е срам да обявяват такива цифри?Все още не може да се каже дали един Leaf като направи 10 години ще става за нещо, но да видим. В момента тези коли масово деградират дори и след 2-3 години. Ще е интересно да се види 2025 г. какво е положението с първите Leaf-ове.
  • #10
    Инж. Ганев ( преди 5 години )
    Свен Бауер от BMW: "i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"Това са официални изявления пред медиите на многомилиардни компании, зад които се застава с името, с реномето и с реалните доказателства! Тва да не са вашите фурнаджийски мнения тука
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    добре че са коментарите под статията за да разбера, какво се е казвало в оригиналната статия, от която нашите любимци дори не са превели качествено и се е загубил смисъла
  • #8
    Спесимен ( преди 5 години )
    В нормални(някакви средни) условия на експлоатация капацитета на литиево-йонните батерии пада с около 8% на година спрямо този на предходната година(нещо като при периода на полуразпад, само че е химия).Т.е. малко след края на 5-тата година имате батерия на 70%, което влияе не само на пробега, но пада и мощността на двигателя. В случая се има предвид, че една такава батерия, макар да не е подходяща за електромобил, може да служи за съхранение много дълго време след "изваждане от употреба".
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    това ако е вярно, човек си взима един лийф и се пенсионира с него... едва ли не?! Айде в реалния свят малко да се върнем..
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    да, а един мармот завиваше шоколад... верно ли си вервате?
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Според мен е готино да си имаш една такава батерия на вилата в планината. Фотоволтаиците я зареждат през седмицата, а като отидеш ти е заредена и си имаш ток. Или включваш Нисана към мрежата и ползваш ток от батерията му. Това го има и при Тойота. Умно решение при лопса на ток или някаква авария в електропреносната мрежа. При Нисана не зная как са батерийте, но на един стар Приус на 10+ г.му бяха замервали батерията и се оказа, че капацитета им е намалял с около 3% само. Доста добре си мисля!
  • #4
    Без име ( преди 5 години )
    Идеята според мен е след като автомобила не се ползва, поне скъпата батерия да става за нещо, примерно в дома или друга кола.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Компанията е в процес на разработка на технологии за повторно използване на батерии, ама пък тяхните надживяват колите.. нещо като оксиморон ми звучи. Ако са ти толкова дълговечни батериите, за какво ще разработваш такива технологии? И какво значи "живее" - ако има 20% от началния капацитет и е "жива" май е по-добре да бъде умъртвена и заменена с по-жива, хм?
  • #2
    Ънунимен ( преди 5 години )
    Но това би означавало значително по-висока цена на употребяваните Лийфове. Сега са най-малко 15к втора ръка, значи ли че под 8-10к няма да паднат никога?
fallback
Последни