Експерти от Шведския институт по корозия проведоха световно проучване с цел да разкрият кои са най-гниещите и най-устойчиви на ръжда автомобили. В изследването участваха автомобили, произведени в периода 2002-2005 година, които най-често са се движили по пътища, третирани с антиобледенителни соли, тъй като те имат голям ефект върху появата на ръжда. При такива условия някои каросерии могат буквално да изгният за 2-3 сезона.
По време на експеримента шведските експерти установили, че между марката на автомобила и модела може да няма пряка възраст. По-просто казано, това означава, че една автомобилна компания може да произведе модел, който е устойчив на корозия, както и друг, който е предразположен към ръждясване.
Според резултатите от проучването, експертите идентифицирали следните модели от 2002 г., чиито каросерии могат да бъдат определени като устойчиви на ръжда: Mercedes-Benz C-Class, VW Golf, Audi A4, всички варианти на Volvo 70, Opel Astra, Skoda Octavia, Renault Megane, както и Nissan Micra, Mitsubishi Carisma и Saab 9-5. Чуствителни на корозия пък са Mercedes-Benz E-Class, Ford Mondeo, Ford Focus и Mazda 6.
Най-лоши резултати сред автомобилите от 2005 г., според учените, са показали Mercedes-Benz A-Class, VW Passat, Ford Focus, KIA Picanto и Toyota Corolla. Най-устойчиви на корозия за тази година пък се оказали всички варианти на Volvo 40, Renault Megane, Citroen C5, Opel Astra, Ford Mondeo и Nissan Micra.