IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-устойчивите и чувствителни на корозия модели

Проучването на шведски учени обхваща автомобили, произведени през 2002 и 2005 г.

Най-устойчивите и чувствителни на корозия модели

Експерти от Шведския институт по корозия проведоха световно проучване с цел да разкрият кои са най-гниещите и най-устойчиви на ръжда автомобили. В изследването участваха автомобили, произведени в периода 2002-2005 година, които най-често са се движили по пътища, третирани с антиобледенителни соли, тъй като те имат голям ефект върху появата на ръжда. При такива условия някои каросерии могат буквално да изгният за 2-3 сезона.

По време на експеримента шведските експерти установили, че между марката на автомобила и модела може да няма пряка възраст. По-просто казано, това означава, че една автомобилна компания може да произведе модел, който е устойчив на корозия, както и друг, който е предразположен към ръждясване.

Ръжда

Според резултатите от проучването, експертите идентифицирали следните модели от 2002 г., чиито каросерии могат да бъдат определени като устойчиви на ръжда: Mercedes-Benz C-Class, VW Golf, Audi A4, всички варианти на Volvo 70, Opel Astra, Skoda Octavia, Renault Megane, както и Nissan Micra, Mitsubishi Carisma и Saab 9-5. Чуствителни на корозия пък са Mercedes-Benz E-Class, Ford Mondeo, Ford Focus и Mazda 6.

Най-лоши резултати сред автомобилите от 2005 г., според учените, са показали Mercedes-Benz A-Class, VW Passat, Ford Focus, KIA Picanto и Toyota Corolla. Най-устойчиви на корозия за тази година пък се оказали всички варианти на Volvo 40, Renault Megane, Citroen C5, Opel Astra, Ford Mondeo и Nissan Micra.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "между марката на автомобила и модела може да няма пряка възраст." верно ли?? Иначе по темата: мазда 6 от тия години е трагедия...
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 1 месец )
    Това за 30 -те години гаранция е пунт и пластика, Е-клас очиларка е модел от 1995 , но едва ли всички брутално изгнили, които се движат из страната са над 20 годишни.Да не говорим, че вече се виждат и s-ки от модела 2000 г., пълна трагедия!
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хахахаха, сещам се за задния мост на онази Е-класа дето я тестваха и се беше откачил по време на движение на прав асфалтов път в Германия. Това Дачия, Лада и Тата дори не го могат. За сефте виждам подобно чудо да ти се откачи задния мост, както си караш. Тогава се оказа, че е имало много подобни случай с този модел, но всичко го покриха и замазаха набързо. Няма начин, нали е премиум. Немски "премиум". Всичките и "премиуми" са такива. Жалка работа...
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Реклама, че поцинковани. Да, може нещо да поцинковани, но като цяло са доста зле. В едно немско автомобилно предаване имаше тест на Е класа такси как изглежда след 5 г. експлоатация. Отдолу беше почнало яко да гние,седалките протъркани и скъсани на места,пластмасова и като цяло интериора беше много зле. Заключението беше,че това е всичко друго но не и премиум кола щом материалите са с подобно качество и трайност.Така, че не ми ги разправяй на мене тия! Пак добре,че задният мост вече не се откача
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    lordlosh ( преди 1 месец )
    Точно тоя модел за който говориш на Мерцедес гние яко. Всъщност от МБ почнаха да поцинковат каросериите си, в периода от 2003-2005г. При някои модел това нещо е направено през 2003, при други 2004, при трети 2005 и т.н. Но като цяло след 2005г. МБ нямат проблеми с ръждата и са единствените с прословутата си 30г. гаранция против корозия.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 1 месец )
    Специално МБ - С клас очиларка от тези години, че била корозоустойчива, да се вгледат в долните ръбове на вратите, заден капак, задни калници.През 2011 продадох една от 2001, в перфектно състояние, сега гледам колорадският бръмбар я подкарал здраво, а почти целият и живот е в България, не на север.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тодор ( преди 1 месец )
    Пежата са железни, що се отнася до ръжда. 406 и 407 са уникални в това отношение. Особено боята на 407 е извънземна.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Шведите заключили че най устоичив на ръжда е волво... това си е автореклама и не е никакво независимо проучване.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    lordlosh ( преди 1 месец )
    Тая статия е сигурно от преди 10години ...
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма значение колко са устойчиви! отивате в Австрия, карате 3-4 г през зимата и най-устойчивата кола ще започне да гние. Не ги знам какви препарати ползват и с каква сол ръсят, но положението е страшно. Нито в Швейцария, нито в Германия съм виждал такова нещо. И не ми е ясно кой им разрешава да използват толкова силни средства за топене на снега и леда. Вярно, че какъвто и сняг да падне всичко после, като наръсят е до асфалт изчистено, но пък и колите стават за скрап доста бързо.