Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Tesla решава проблема с пожарите с нов софтуер

Компанията все още не може да открие причините за инцидентите

Tesla решава проблема с пожарите с нов софтуер

Последните случаи на самозапалили се и напълно изгорели електромобили на Tesla в Шанхай и Хонконг накараха американския производител да стартира собствено разследване. От компанията са категорични, че главният приоритет си остава безопасността на пътниците и ще се опитат да решат проблема с нов софтуер за Model S и Model X, съобщава InsideEVs.

Програмата ще предлага различни настройки на процеса за зареждане на акумулаторите, както и на тяхната система за охлаждане. Обновяването на софтуера вече е достъпно, като той ще се осъществява от разстояние. От Tesla обявиха, че това е превантивна мярка, тъй като все още не са установите причините, довели до пожарите в техните автомобили.

Според данните, които компанията има до момента, причината за запалването на Model S в подземен паркинг в Шанхай през април все още не може да бъде изяснена. Екип на Tesla разследва инцидента, като е установил, че при пожара са пострадали няколко блока от батериите, но като цяло акумулаторът е невредим.

"Благодарение на схемата на блоковете батерии, които Tesla използва, при възникване на пожар (това се случва много рядко) огънят се разпространява бавно. Конструкцията на автомобила не допуска проникване на висока температура в салона и това дава възможност на пътниците безопасност да напуснат машината", се казва в официалното изявление на американския производител на електромобили.

От компанията на Илон Мъск допълват, че в момента по пътищата в цял свят се движат около половин милион електромобила на марката, което е два пъти повече от началото на 2018 г. Експертите на Tesla разследват всички инциденти, като целта на производителя е те да бъдат сведени до нула.

"Шансовете за запалване на автомобил на Tesla са минимални, като това се случва 10 пъти по-рядко, отколкото при бензинови автомобили", посочват още от компанията.

Снимка: InsideEVs

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Причината е една и тя се казва "Китай" - главен претендент за титлата при колите на ток, за който Тесла се явява дразнител.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Дай да боцнеме едно ъпдейтче, да закърпим положението. Не господа инженери, мисли се предварително за тея работи.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 дни )
    До първия анонимен: в САЩ почти няма дизели и със сигурност са имали предвид бензинови, само дето нашите журналисти, както и световните информационни агенции много не внимават какво пишат и малко става накрая развален телефон... А относно самозапалването даже и при изключена кола - странно и доста отблъскващо потенциалните клиенти наистина. Дано скоро разберат от какво е. Все пак миналото помни и много самозапалили се и други коли - то не бяха Фордове (с двигатели на годината), Ламборгинита,. ...
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    щом са взели да разследват, не ще да е случайно и "нормално" както се опитват някои да изкарат. Имат си проблеми - нормално е все пак са едни от първите масови мощни електрички. След време ще се разбере те ли са бъдещето или водородните.
  • #1
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Този път са взели мерки и са споменали, че бензиновите се запалват 10 пъти повече, предния път бяха вкарали и дизелите в тази статистика, което е пълна лъжа, дизела няма как да се самозапали, дори да хвърлите запалена клечка кибрит в резервоара на дизелов автомобил тя ще угасне веднага щом стигне нафтата.