fallback

От какво зависи броят на закупените електромобили

Най-вече от БВП на глава от населението, показва официалната статистика

Според публикуваните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) миналата година в ЕС имаше страни, в които електромобилите представляваха близо 10% от всички продадени коли. За разлика от тях, други държави показаха незначителен процент на такива регистрации - едва 0,2%.

Интересен извод от този доклад е и пряката зависимост на броя на закупените електромобили от благосъстоянието на гражданите. Държавите, в които делът на пазара на електрически превозни средства е под 1%, имат БВП на глава от населението под 29 000 евро. Любопитно е, че тази група се води от Полша, Словакия, Чехия, Литва и Гърция. А Полша е последна в списъка на страните, където гражданите са ориентиране към покупка на електромобили - само 0,2%.

Лидери в електрическата мобилност през 2018 г., с показатели за закупуване на електромобили от над 3,5% от всички продадени коли, са страни от ЕС, в които БВП на глава от населението надхвърля 42 000 евро. Единственото изключение е Норвегия, в която, въпреки високите доходи на населението, през 2018 г. бяха купени малко напълно електрически автомобили.

Докладът показва остри различия между Централна, Източна, Северна и Западна Европа. Всеки от тези региони има свои собствени тенденции към преминаването към електрическите превозни средства. И основната причина за тази ориентация е богатството/ бедността на населението на тези страни. В количествено изражение, най-напредналата страна от ЕС по брой електрически автомобили, закупени през 2018 г., е Германия - 67 658 бройки.

5-те европейски страни с най-малко купени електромобили в сравнения с общия брой нови коли през 2018 г. са: Полша -  0,2% (1324 бройки), Словакия - 0,3% (293), Гърция - 0,3% (315), Чехия - 0,4% (981) и Литва - 0,4% (143). 5-те европейски страни с най-много купени електромобили в сравнения с общия брой нови коли през 2018 г. са: Германия - 67 658 бройки (2%), Великобритания - 59 947 (2,5%), Франция - 45 623 (2,1%), Италия - 9731 (0,5%), Испания - 11 810 (0,9%).

fallback
  • #6
    TSLA ( преди 5 години )
    Я сметнете при 100 киловатчасова батерия и под 1 кВтч консуматори (музика, фарове, климатик, всичко) колко точно жални процентчета ви скъсява от пробега и кое пътуване продължава 100 часа? Отговор на втория въпрос е: непланираното. Е, който не си знае възможностите на тва де го кара, поне ще има няколко денонощия климатик и забавление.Бонус въпрос: а колко минути изкарва старов акумулатор при надута музика и защо в 21 век продължавате упорито да купувате оловнокиселинни акумулатори от 19 век?
  • #5
    Jiko ( преди 5 години )
    Истината е в хибридите,стига ми 30-40 км градско за ходене и връщане от работа, извън града да гори 6-7 л перфе,не го мисля за сняг,за жегата с климатика,да се съобразявам със скоростта ,зарядните станции,където ще има опашки(все пак не се зарежда за 2-3 Мин) и т.н
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Безумно скъпи, освен това куп проблеми като бавно зареждане (сравнено с пълненето на бензин), проблеми са батерията при много студено и много топло време, липса на мрежа за зареждане, това ако е рентабилно да го имаш трябва съвсем да си куку.
  • #3
    carpe_diem ( преди 5 години )
    "Единственото изключение е Норвегия, в която, въпреки високите доходи на населението, през 2018 г. бяха купени малко напълно електрически автомобили."40% малко ли са?Единственото, по което Норвегия е изключение, е, че е извън ЕС :DПак някой не е превеждал както трябва...
  • #2
    До анонимен #1 ( преди 5 години )
    Това с инфраструктурата не е ли като кокошката и яйцето: ако има много ел. МПС-та, няма ли бизнесът да се "светне" да прави зарядни станции, за да печели? Второ, какво пречи на богатите българи да си направят станции в гаражите (и без това живеят в къщи)? - ще кажеш "Да, ама като тръгне за морето, ще "угасне" малко след Стара Зара", но в тази насока не съм сигурен, че в Норвегия или другите богати страни си купуват електричките, за да "трамбоват" по 1 000 км без притеснения...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Много хора не са си закупили електромобили все още, защото няма изградена инфраструктура. Както обикновенно ние в България сме последни в това отношение. Това е първото и най-главното нещо. Второто вече е годишния доход на глава от населението. И накрая са облагите от държавата в малък или голям процент.
fallback
Последни