fallback

Tesla очаква дефицит на минерали за производството на батерии

Компанията на Мъск търси начини за решаване на очертаващия се проблем

Нова криза се очертава пред Tesla, като този път става дума за очаквана липса на ресурси, нужни за производството на батерии, става ясно от изявлението на един от шефовете на компанията - Сара Мерисъл, цитирана от агенция Reuters.

Тя отговаря за доставките на производствените материали и твърди, че очакваният дефицит на минерали, използвани в батериите за електромобилите, ще бъде сериозен. Мерисъл предупреди също, че подобен проблем може да бъде усетен и при други производители на електромобили. Не е ясно за какви минерали се отнася предполагаемият дефицит, но най-вероятно това са мед, никел, литий и др.

Според доклад на Reuters, най-застрашен е добивът на мед, тъй като индустрията страда от години от недостиг на инвестиции. Друга причина се оказва и постоянно увеличаващото се търсене на метала за използване в т.нар. „умни домове“. Така например, до 2030 г. се очаква потреблението на суровината, използвана само в тези съоръжения, да достигне 1,5 млн. тона, вместо сегашните 38 000.

Що се отнася до Tesla, то компанията от Силициевата долина възнамерява засега да съсредоточи средствата си върху добива на никел. Обмисля се също и използването на по-малко кобалт в батериите. Като най-сигурни източници на ценните метали от Tesla посочват САЩ и Австралия.

Снимка: Tesla

fallback
  • #7
    TSLA ( преди 4 години )
    Пей сърце? :D Сърцето пее, джоба плаче :DГледам снимката горе - невероятно опростено задвижване. На Пасата май по-тегаво...Експертът по батерии на BMW Свен Бауер: "Батерията на BMW i3 ще издържи много повече от тази на Tesla Model S. Конструирани са за 20 години живот. - 20 години? Как може да сте сигурен? - От множество серийни тестове."
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    А къде забрави загубата на стойност? И нали няма сериозно да сравняваш "безумно скъпия" Пасат с една въшка като Ъп? Разликата между Голф и то комбито и Е-Ъп е 10 000 лв без малко - това са едни 60 000 км тоест криво ляво 5 години според средноевропейския пробег. А за типишен купувач на Ъп каращ малко км на градско отиваме на може би 7-8 години... 3 пъти смяна на масло за това време и пей сърце - аре неден да изкарваш ел. кочаците изгодни... Е-Ъп поне е еко, за разлика от Т'слата
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    П.С. Тамън вчера ми попадна една ценова листа на Фау Ве - Месечната вноска по лизинг на Е-ъп е без ектри точно колкото е за Пасат... май се сещате кое е по-доброто ;) А ако минеш на голф вариант в същата цена ще влезе и каското и ще ти хартисат пари за кафе и пица с гаджето ;)
  • #4
    Минерал ( преди 5 години )
    Мед, никел, литий - егати и минералите! А минерална вода ...?
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Стига ве... сирьозну ли? В потрес съм! Правят се по около 1 милион такива кошници в световен мащаб и вече стана зор работата, ми ко ша правим като почнем по 10 милиона? Ами куги ща стигаме заветната цел 100? Цените на суровините ще скачат - батериите пак ще са безумно скъпи и май ша отменяме електрификацията преди още да е почнала. Съветвам го Мъск да се товари на Спес Екса и да ходи по световете да дири железор за батерии ;)
  • #2
    Бат Гойко ( преди 5 години )
    Много накадърен екипа на Аутомедия.
  • #1
    Ivan ( преди 5 години )
    1,5 тона, вместо сегашните 38 000.copy/paste и ето ти нашата журналистика
fallback
Последни