Вече почти всички марки, дори най-луксозните - Bentley, Lamborghini, Maserati и Rolls-Royce, предлагат всъдеходни модели. Такива скоро ще имат в гамата си Ferrari и Aston Martin. По-рано и премиум-производителите се настаниха сериозно в този клас, като последни на модата се предадоха Jaguar и Alfa Romeo. Как обаче се стигна дотук? Нека проследим пътя, който изминаха тези модели. Той започва преди повече от 100 години.
След Втората световна война дори луксозните седани и купета, обичайни за 20-те години, са рядкост, да не говорим за всъдеходите. Затишието обаче продължава кратко и в края на 50-те години американците правят опит за възраждане на сегмента на луксозните всъдеходи. Това е нормално, тъй като Щатите са далеч от войната и страната не е пострадала от нея. А там има хора с пари, които искат максимален комфорт.
От това се възползва компанията Jeep, която пуска първия луксозен всъдеход, изпреварвайки конкурентите от GM, Ford и International Harvester. Така се появяват Wagoneer и неговата пикап-версия Gladiator. Машината е изградена на рамна конструкция, има независимо окачване, голяма гама двигатели, климатик и скоростна кутия. Всичко това я прави толкова успешна, че се произвежда чак до 1991 г. За този период компанията Jeep сменя трима собственици, но никой не се отказва от модела.