fallback

500 Mondial Spider - много рядко Ferrari от 1954 година

50-те години бележат важни промени за Скудерията

50-те години на миналия век бележат ера на сериозни промени във Ferrari, които са вдъхновени от успехите на другите компании, заложили на по-скромните по обем 4-цилиндрови мотори. Затова и Енцо Ферари одобрява създадените от Аурелио Лампреди нови двигатели, като сред колите с такива мотори изпъква 500 Mondial Spider от 1954 година. Каросерията е дело на Pininfarina, а производствената серия Spider е от едва 13 коли, като само 5 от тях са с покрити фарове – като автомобилът на снимките.

А основната причина за промените са новите правила във Формула 1, който от 1951 позволяват на автомобили от Формула 2 да участват в световния шампионат, макар и само за два сезона преди да влязат в сила новите правила. Естествено, това е по-евтиният вариант за Ферари и съперниците му, така че Ил Комендаторе подкрепя проекта на Лампреди.

Въпросното Ferrari 500 Mondial Spider е с номер на шасито 0448 MD и през ноември 1954 година е купено от Антонио „Тони” Паравано от Ингълууд, Калифорния. Паравано е много запален по състезанията, притежава сериозни финансови възможности, макар и винаги да е имало съмнения относно начините, по които е натрупал богатството си.

Тони основава Scuderia Parravano и наема различни професионални пилоти – Брус Кеслър, Боб Дрейк и Пат О’Конър, които се състезават с 0448 MD в поредица надпревари в Калифорния, обикновено успешно.

В началото на 1957 година Паравано продава колата на свой приятел в началото на 1957 година, след това идват проблемите му с данъчните, а през 1960 Тони нарушава условията на гаранцията му и изчезва от състезателната сцена, както и най-вероятно от Калифорния. В това време въпросният 500 Mondial Spider вече е собственост на Хавиер Валескес и колата се намира в Мексико Сити, като участва в още няколко състезания в началото на 60-те години.

Сега, десетилетия по-късно 0448 MD излиза на търг на 25 май, организиран в Комо, Италия, като автомобилът е със сертификат от Ferrari Classiche, че е все още с оригиналния си двигател, скоростна кутия и каросерия. Което означава, че цената при аукциона ще е болезнено висока.

fallback
fallback
Последни