fallback

Вредни емисии бавят Mercedes-AMG One

Стандартът WLTP препъна и хиперавтомобила с над 1000 конски сили мощност

Хиперавтомобилът на Mercedes-AMG One пренася в реалния свят технологии от Формула 1 – лимитираната серия коли се задвижват от дериват на 1,6-литровия V6 турбо мотор на Mercedes, с който тимът жъне успехи в световния шампионат, а Люис Хамилтън спечели 4 световни титли в последните 5 години. В интерес на истината обаче, моторът е вариант на този, с който бившият му съотборник Нико Розберг стана световен шампион през 2016 година.

Производствената серия е от 275 коли, всички разпродадени на зелено, а цената на всеки един автомобил е над 2,7 милиона долара.

Но производството и доставката на One се бави, при това причината се крие в гордостта на създателите на проекта – двигателят с вътрешно горене, който е в основата на хибридната система с мощност над 1000 конски сили.

Компанията усилено работи по нов филтър за твърди частици, с който да работи двигателят, за да може One да покрие изискванията на новите стандарти WLTP и в същото време мощността на автомобила да не падне под рекламираните 1014 конски сили мощност.

Шефът на AMG Тобиас Мьорс потвърди проблемът и поясни пред германската преса, че е „налице страхотен прогрес” в решаването му. „Предполагаме, че нашите клиенти ще получат първите си коли в рамките на следващите няколко седмици, но още нямаме точен разчет за това”, допълни той.

fallback
fallback
Последни