IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Опасен ли е круиз-контролът през лятото?

В някои ситуации водачът трябва да бъде много внимателен с тази система

Опасен ли е круиз-контролът през лятото?

Круиз-контролът в съвременните автомобили вече не е глезотия, а система, на която водачите се доверяват, особено при по-дълги пътувания. Сега настъпва сезонът на големите автомобилни пътешествия, но не всички знаят, при какви условия е безопасно да се доверят на тази толкова полезна функция.

Общо-взето всички електронни асистенти на водача трябва да се ползват внимателно и това важи с особена сила именно за круиз-контрола. През зимата той може да бъде опасен заради поледицата и снега по пътя, но как стоят нещата през лятото?

аквапланинг

При дъжд настилката на пътя може да бъде доста хлъзгава, което често се оказва проблем за водачите. Те биват изненадани от аквапланинг при влизане с по-висока скорост в участък, който е силно наводнен и тогава гумите губят сцепление заради водния слой. Автомобилът става неуправляем и се увеличава риска от занасяне и излитане от пътя.

Опасността в случая е, че именно круиз-контролът може лесно да провокира ефекта на аквапланинг в момента, в който автомобилът започне да ускорява, за да достигне зададената му скорост. При рязко ускорение колелата поемат събраната на пътя вода, като това може да се случи дори при по-ниска скорост - 40-80 км/ч.

Ситуацията се усложнява и от факт, че по време на дъжд водата се смесва с моторно масло или други течности, попаднали на пътя и се превръща в луга. И в случай на ускорение може да се достигне до инцидент, така че експертите препоръчват още при първите капки дъжд круиз-контролът да се изключва.

Друг риск при използването на тази система се появи при пътуване на празен път с монототен пейзаж. Тогава водачът може да се унесе и дори да заспи. Ако обаче той самостоятелно дава газ, това ще му осигури някакво разнообразие. Така че, дори и при най-малките признаци на сънливост е добре да се спре за известно време и водачът да се ободри.

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пиша от телефона, буквите са малки, натиснал съм в бързината съседната буква, толкова ли е трудно да се сетиш. Предната ми кола бе Мерцедес, сегашната Ауди. А какво е дистроник, може да провериш в гугъл. При Мерцедеса бе радар в предната решетка в Аудито са два радара монтирани на мястото където преди слагаха фаровете за мъгла. Дистроника следи разстоянието на автомобилите пред теб, намаля, когато и те намалят и спира ако те спират. Дано съм бил изчерпателен.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    пледната кола- първокласник ли си, а какво е това дистроник, все едно фрайлауф на трабант, на ква кола слагат тая смешна система дистроник,сигурно някоя германска барака като трабанта.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    При дистроника колата като започне да намалява не се изключва, предната и сегашната ми кола го имат и никога не се е изключвал, единствено ако колата плед мен спре и моята кола спира, след което трябва леко да докосна *** на газта и той отново си потегля, ускорява и достига си зададената скорост, следи си зададената дистанция от пледходния автомобил, демек не се изключва и е супер екстра в задръствания и дълъг път. Не знам какъв е твоя круйз контрол, че се иключва.
  • #3
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не я обичам тая функция. Ограничаването ня скоростта е по полезно
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако няма за какво да пишете, просто не пишете.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    .. ( преди 3 месеца )
    Статията не е съвсем точн. При рязко намаляване на скоростта круиз контрола се изключва сам. Случвало ми се е не веднъж, а не карам скъпа кола...