Автомобилните производители няма да могат да спестяват от системи за помощ на водача, а клиентите съответно ще плащат повече при покупка на нов автомобил от 2022 г. Това става факт, че като Европарламентът задължи всички производители, продаващи коли в ЕС, да ги оборудват с 30 системи и функции.
Сред тях са имобилайзер, който проверява дали водачът е употребил алкохол, както и датчик, следящ за състоянието на човека зад волана. Освен това, всички нови автомобили на територията на ЕС трябва да имат адаптивен круиз-контрол, камери за заден ход, датчици за паркиране и регистратор за инциденти - нещо подобно на черната кутия в самолетите.
Новите правила ще бъдат задължителни и за производителите на товарни автомобили. Те ще трябва да бъдат оборудвани със система за помощ при завиване и система за откриване на препятствие в слепите зони. Също така на дизайнерите се забранява поставянето на елементи, ограничаващи видимостта, а производителите трябва да оборудват превозните средства с датчици, отчитащи налягането в гумите.
По данни на Европейската комисия, през 2018 г. по пътищата на Европа са загинали около 25 100 души. Затова властите в Брюксел поискаха в автомобилите да бъдат постави нови технологии и системи. Те би трябвало да спасят 25 000 души от смърт и 140 000 от сериозни травми до 2038 г.