IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какви автомобили купуват германците?

Залагат на родните марки, 62% са бензинови, а 41% - кросоувъри и всъдеходи

Какви автомобили купуват германците?

За много българи, а и не само за тях, Германия е родината на отлична автомобилна индустрия. Какви автомобили обаче предпочитат да купуват самите германци? Дали оценяват по достойнство местните модели или също така купуват чуждестранни автомобили? На тези и на други въпроси може да отговорят официалните статистически данни аз март 2019 г. на Федералния департамент за автомобилен транспорт на Германия.

През първия месец на пролетта в Германия са продадени 345 523 нови автомобили, което е с 0,5% по-малко отколкото през същия период на миналата година. Повечето от тях - 63,8% са закупени от компании, а останалите 36,2% от частни лица. За периода март 2018-март 2019 г. класацията по модели изглежда така: 10 място - Ford Focus, 9 място -Mini, 8 място - Mercedes E-Class, 7 място - Audi A4, 6 място - Skoda Octavia, 5 място - Mercedes C-Class, 4 място - VW Passat, 3 място - VW Polo, 2 място - VW Tiguan, 1 място - VW Golf. Видно е, че германците предпочитат да купуват продуктите на местната автомобилна индустрия, а първите четири места са заети от модели на "народния" немски бранд Volkswagen.

Скандалът "Дизелгейт" не повлия особено върху вкуса на германците, които продължават да дават парите си за покупката на любимите си марки. 60,2% от новите автомобили, закупени в Германия, са бензинови, а 32,4% - дизелови. На кросоувърите пък се падат 20,9%, а на всъдеходите - 20,2%. А луксозните автомобили, товарните микробуси и спортните автомобили все по-малко интересуват германците. Във всеки един от тези класове се наблюдава отрицателна динамика на продажбите - съответно с 25,7%, 17,3% и 13,8%.

Според официалната статистика, тази година германците са започнали да купуват повече автомобили Audi (+ 15,9%), Smart (+ 12,6%), Opel (+ 6,4%) и Mini (+ 0,7%). Продажбите на Porsche (-9.5%), Mercedes (-5.2%), Ford (-4.7%), BMW (-3.1%) и VW (-2.9%) са спаднали.

Tesla Model X

Освен това германците изведнъж са започнали активно да придобиват вносни автомобили. По-специално, през март електромобилите на Tesla отбелязват ръст от 453% повече отколкото през същия период на 2018 г. Volvo (+ 39,4%) и Suzuki (+ 11,6%) също имат отлични резултати. Лидер в продажбите на чуждестранни автомобили в Германия е марката Skoda. Най-лошата ситуация в страната пък е при брандове като Alfa Romeo ( 41,6% по-малко в сравнение с март 2018 г.), Honda (спад с 39,7%), Nissan (с 38,7%) и Citroën (с 35.7%).

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Колега, ти и другите кати теб така и не разбрахте, че една кола не е само качество, а и качества.
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    111 ( преди 5 месеца )
    Германците и да бягат срещу Хонда пак няма да я стигнат по качество...
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Honda (спад с 39,7%), - най-после разбраха за какво кошници става въпрос. Те затова затварят завода в Англия и Турция!
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Само ние после вярваме че има нафти на 15 години и 150к км
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Дизелгейт или не няма значение. Немеца (и като цяло европееца) за лично ползване нафта не взима. Нафтата е само за служебни коли при тях. На бизнеса законово му е по-удобно да кара нафта, а и предвид километража който върти му излиза сметката. Отделно не му пука за цената на вторичния пазар защото отново законово не може да продаде колата на повече от 30% от цената нова. Пък била тя и на 15к км в отлично състояние.
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Браво на автора. Такива статии поствай - за европейски държави. Иначе по темата, немците са умни хора. Дизелгейт повлия само на нашите български 'еколози', които до 2015-та не знаеха значението на думата екология.