Компанията Volkswagen разширява гамата си от концептуални модели от новото семейство електромобили ID, като включи в нея и всъдехода Roomzz. Машината с мощност 302 к.с. бе показана на автосалона в Шанхай, като представлява предвестник на сериен електромобил, който ще се появи на пазара през 2021 г.
Всъдеходът на ток е важна част от плановете на немския производител, който иска да се превърне в лидер при електромобилите в средата на следващото десетилетие. Моделът Roomzz ще се разположи над бъдещите кросоувъри Crozz и Crozz Coupé в гамата ID, като ще предлага по-голяма пространство от VW Touareg - дължина му е 4916 мм, широчината - 1890 мм, а височината - 1760 мм.
Въпреки статута си на глобален модел за марката, директорът по продажбите и маркетинга на Volkswagen - Юрген Стакман, твърди, че европейският пазар няма да бъде приоритен за ID Roomzz. Големият всъдеход ще бъде насочен към Китай и Северна Америка, докато на Стария континет ще бъдат на позиционирани хечбек от семейството ID, както и SUV на ток, който ще бъде с размерите на VW Tiguan.
Шестият концепт ID е изграден на нов вариант на платформта на VW Group за електромобили - MEB. Разстоянието между двете оси при всъдехода е 2965 мм, което означава, че тя е по-голяма със 192 мм от тази на Crozz, но пък е по-малко със 135 мм от тази на друг бъдещ модел на ток на марката - минибуса Buzz.
Дизайнът на всъдехода прави впечатление с осветените хоризонтални елементи, които действат като решетка и правят SUV-модела визуално по-широк. Освен това Roomzz е получил забележителни арки на предните колела и странична линия, която минава през средата на предните врати. Традиционните външни огледала се заменят с камера, която е монтирана върху дискретно рамо в предния ръб на вратите. Те на свой ред се отварят една срещу друга.
Бъдещият модел ще има усъвършенствани автономни функци на придвижане и това си личи от салона. VW Roomzz разполага с дигитализиран волан, който ще може да се прибира, когато водачът реши да се придвижва на безпилотен режим. Допълнителните елементи в интериора вкючват дигитално 13,8-инчово табло и голям дисплей. Седалките при концепта са 4, но серийният вариант ще се предлага със 7 места, разположени на 3 реда.
Задвижвнето на всъдехода става с два електромотора - по един на всяка ос. Предният е с мощност 101 к.с., а задният - с 201. В зависимост от режима на шофиране, новият SUV може да се задвижва само от задните колела или при нужда да се активират всички четири колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,6 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.
Капацитетът на батериите е 82 кВт/ч, като те са монтирани под пода на електромобила. Пробегът с едно зареждане е 450 км по новия цикъл WLTP, като при използване на специална зарядна станция с мощност 150 кВт акумулаторите може да се запълнят до 80% за 30 минути.
Снимки: Volkswagen