"Купе" по дефиниция означава нещо с две врати. Но тъкмо Mercedes през 2004 сложи край на това с първия CLS и се опита да убеди света, че може да бъде и с четири. Всъщност направи го толкова добре, че днес пазарът е залят с подобни машини и германците трябва наистина много да се постараят, за да запазят преднината си.
ЧАСТ ОТ ТОВА СТАРАНИЕ е промененият дизайн на новото поколение, чиито заоблени форми не само го правят по-елегантен, но и подобряват аеродинамиката - до впечатляващия коефициент от 0.26.
CLS - можете да го наричате "Це Ел Ес" или "Си Ел Ес", както предпочитате - е построен върху същата платформа като E-класата и дължината му клони към петте метра, забележимо повече от предишното поколение. В същото време обаче теглото е намаляло до под 1800 килограма, най-вече благодарение на алуминиевите калници, капак и врата на багажника.
НИЕ ТЕСТВАМЕ НАЙ-МОЩНИЯ дизелов вариант - трилитров с 6 цилиндъра с две турбини и 340 коня максимална мощност. Въртящият момент стига до впечатляващите 700 нютонметра - достатъчно да ви изстрелят пред всички останали на светофара. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 5 секунди.
Добри думи заслужава и 9-степенната скоростна кутия G-Tronic, която се справя бързо и безпроблемно. Освен това ви дава опцията за ръчен режим, ако ви скимне да се разбунтувате срещу компютъра. Тестовата ни кола има и система за задвижване на четирите колела.
КОЛКОТО ДО РАЗХОДА, от Mercedes се опитват да ни пробутат показатели от рода на 5.5 литра на сто извънградско. Вероятно е постижимо, ако медитирате зад волана. Ние постигнахме малко под 8 на сто, което също е добре за толкова мощна кола със задвижване на двата моста.
Комфортът зад волана е безупречен. Колата стои стабилно на пътя, като за това помагат и адаптивното окачване, и ниският просвет. Воланът е достатъчно директен и при увеличаване на скоростта се втвърдява допълнително.
2995 куб. см работен обем 340 к.с. максимална мощност 700 Нм максимален въртящ момент 5.0 секунди 0-100 км/ч |
Салонът е точно каквото бихте очаквали от Mercedes: луксозни материали и нови технологии. Дървото, алуминият и качествената кожа са част от серийното оборудване, а в по-високите версии има и детайли от карбон.
Малките сензорни панели на волана трябва да ви улеснят в управлението на мултимедията, макар че никак не е трудно да ги задействате по невнимание.
Седалките са безукорно удобни, поне отпред. Отзад сниженият покрив ограничава мястото само за двама души. Няма проблем да натъпчете и трети, но няма да му е особено удобно.
ЦЕНАТА СЪЩО Е КАКВАТО ОЧАКВАТЕ. Базовият CLS започва от 127 000 лева, което включва двузонов климатроник, камера за заден ход, безжичен интернет и круиз контрол.
Оттам нататък потъвате в дългия списък допълнителни екстри със също толкова дълги цени. Можете да си поръчате система за дистанционно управление при паркиране, панорамен покрив и доста напреднал автопилот като в S-класата. Което спокойно вдига цената на нашия тестов автомобил над 150 хилядарки. Но пък и целта на четиривратите купета никога не е била да са достъпни.