С всяка изминала година екологичните норми стават все по-жестоки, като досега на производителите им се налагаше непрекъснато да усъвършенстват силовите агрегати на своите автомобили и да добавят нови системи за пречистване. Сега производителите поемат в друга посока - електрификация на моделите си, която трябва да има помогне да покрият новите стандарти. Проблемът обаче, е че дялът на електромобилите все още е много малък.
Агенция Finmarket посочва, че през 2021 г. новите автомобили трябва да изхвърлят 95 гр СО2 на км пробег, а това е резултат, който към момента не покрива нито един европейски потребител. Така всички те ще трябва да подобрят екологичните показатели на своите автомобили с около 20%.
Експертите от банката UBS AG изчисляват какви загуби ще понесат отделните производители. Най-големите ще бъдат за концерна PSA, които може да намали с до 25% приходите си при новото поколение. На второ място е Fiat Chrysler - около 20%. При концерна Volkswagen щетите ще бъдат по-малки - до 13%, а при Renault - около 10%.
Сериозно ще пострадат и производители на луксозни автомобили. Един от тях - Bentley, вече призна, че новите екологични стандарти са довели до спад на продажбите за миналата година с 11%.
Снимка: Carsweek